BMW Group w 2021 roku chce podwoić produkcję samochodów typu plug-in
Planowane podwojenie produkcji e-modeli przez BMW w zakładzie w Dingolfing to sygnał, że marka w sposób harmonijny realizuje swój plan transformacji. W listopadzie na rynek trafi w pełni elektryczne BMW iX
Przedstawiciele BMW Group w Dingolfing przyznali, że pomimo kłopotów związanych z pandemią Covid-19 w tym roku planują zwiększyć produkcję. Zarządzający zakładem zakładają, że główne wzrosty dotyczyć będą produkcji e-modeli.
W tym sektorze produkcja ma zwiększyć się ponad dwukrotnie z prawie 20 000 do ponad 40 000 pojazdów.
Latem w fabryce ma rozpocząć się produkcja w pełni elektrycznego BMW iX (do sprzedaży trafi w listopadzie) oraz dwóch nowych wariantów hybrydowych BMW serii 5. Wraz z uruchomieniem produkcji BMW iX fabryka w Dolnej Bawarii będzie również pierwszym zakładem produkcyjnym BMW Group, gdzie z taśmy montażowej będą zjeżdżać auta posiadające 4 różne napędy: benzynowy, wysokoprężny, hybrydowy plug-in oraz w pełni elektryczny.
Zakład BMW Group w Dingolfing jest największym zakładem produkującym pojazdy w Europie (wyprodukował około 285 000 pojazdów w 2019 roku). W zeszłym roku liczba ta była niższa z powodu pandemii. Pomimo tego, przedstawiciele BMW w Bawarii potwierdzali, że wciąż trwają pracę nad rozbudową e-drive Center, które zostało uruchomione w lipcu ubiegłego roku. „Centrum Kompetencji ds. Produkcji E-Drive” w Dingolfing, produkuje komponenty napędu elektrycznego do pojazdów typu plug-in.
Do 2022 roku Dingolfing ma produkować napędy do ponad pół miliona zelektryfikowanych pojazdów rocznie.
BMW Group jest kolejnym przedstawicielem branży samochodowej, który ma ambitne cele w zakresie redukcji emisji CO2. Do 2030 r. emisja CO2 przypadająca na jeden wyprodukowany pojazd ma zostać zmniejszona o 80% (do 2025 r. o 40%).
Źródło: www.press.bmwgroup.com