Hyvia – trzy wodorowe premiery w 7 miesięcy. Sprzedaż już w 2022 roku!
Zaledwie siedem miesięcy istnienia, a już trzy prototypy aut dostawczych z napędem wodorowym zaprezentowała Hyvia. Spółka joint venture powstała w wyniku współpracy Grupy Renault i amerykańskiej firmy Plug Power. Auta wejdą do sprzedaży już w 2022 roku!
W styczniu 2021 roku Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, zaprezentował plan strategiczny o nazwie Renaulution i zapowiedział silną ofensywę rynkową w dziedzinie rozwiązań napędów wodorowych. W jej ramach w czerwcu powstała Hyvia – spółka joint venture należąca w równych częściach do Grupy Renault i Plug Power. Od tego przedstawiono trzy prototypy samochodów dostawczych z napędem wodorowym. Wprowadzenie do sprzedaży produktów spółki jest przewidziane w przyszłym roku!

– Powstanie spółki Hyvia to niezwykłe wydarzenie, zarówno jeśli chodzi o sam proces jej tworzenia, jak i o projektowanie prototypów. Wraz z całą grupą współpracujących podmiotów musieliśmy pracować w szybkim tempie, by zaproponować konkretne rozwiązania mobilności zdekarbonizowanej – mówi David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA
Hyvia – duch start-up’u i wcielenie silnych wartości
Obecnie mobilność ulega głębokim przemianom pod wpływem nowych oczekiwań i często zmieniających się przepisów. Dlatego Hyvia chce działać szybko, organizować się i pokonywać ograniczenia występujące obecnie w dziedzinie napędów wodorowych. Młoda marka zaangażowała się w pełne przygód przedsięwzięcie, w realizacji którego przeplatają się entuzjazm z kompetencjami.

Spółka zatrudnia 50 pracowników, którzy jak sami przyznają posiadają „niewyczerpane zasoby motywacji do podejmowania wyzwań zielonej mobilności z napędem wodorowym”. Grupy ludzi podejmują się realizacji projektów, które odzwierciedlają ich wolę wniesienia pozytywnego wpływu na transformację energetyczną. Zdekarbonizowany transport jest ich racją bytu i wszyscy wyznają tę ideę. Entuzjazm ludzi jest kluczowy dla Davida Holderbacha, który realizuje ambitne cele firmy: uzyskać 30% udział w rynku w segmencie samochodów dostawczych z napędem wodorowym do 2030 roku.
Hyvia – diametralna zmiana w 200 dni
Hyvia osiągnęła konkretne wyniki w okresie krótszym niż 200 dni. Od dnia utworzenia spółki zaprezentowane zostały aż trzy prototypy samochodów z napędem wodorowym: Renault Master Van H2-TECH, Renault Master podwozie z kabiną H2-TECH i Renault Master City Bus H2-TECH. Ponadto, stacja tankowania będąca częścią oferty przedstawionej przez tę markę, która nie zamierza sprzedawać samochodów bez dostarczenia kompleksowych rozwiązań zapewniających tankowanie i zaopatrzenie w energię. Są to ambicje uosabiające połączone know-how Grupy Renault i Plug Power. Plug Power Inc. to amerykańska firma zajmująca się rozwojem systemów wodorowych ogniw paliwowych, które zastępują konwencjonalne baterie w sprzęcie i pojazdach zasilanych energią elektryczną.
-Posuwamy się w szybkim tempie. Mamy tu prawdziwą rywalizację i burzę mózgów w dążeniu do dogłębnego zrozumienia tematyki i oferowania szybkich rozwiązań, bez żadnych kompromisów w dziedzinie bezpieczeństwa. Bazujemy na know-how ludzi z Renault w dziedzinie pojazdów dostawczych oraz na osiągnięciach firmy Plug Power w dziedzinie napędów wodorowych. Znajdujemy się obecnie na etapie testów i konwergencji rozwiązań, naszym celem jest wprowadzenie do sprzedaży naszych samochodów od przyszłego roku – deklaruje Nicolas Blangy, dyrektor działu inżynierii Hyvia
Zielona przyszłość już od dziś
Dla firmowych flot samochodowych i dla służb samorządów lokalnych użytkujących pojazdy w bardzo intensywny sposób aktualna oferta napędów wodorowych jest bardzo skromna. Nie ma rozwiązań odpowiednio przystosowanych. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, które staje się pilne, spółka opracowała unikalny ekosystem zlokalizowany we Francji. Aby działać szybko, zespół przebudowuje samochody Master E-TECH Electric produkowane w Batilly i od 2022 roku będzie montować ogniwa paliwowe i stacje tankowania w zakładzie Refactory we Flins.
Utrzymujemy kontakt z szefami flot firmowych i samorządami jako tzw. early adopters, którzy zamierzają zrobić krok w stronę napędu hybrydowego. Chcemy zaproponować im rozwiązania pod klucz wykorzystujące napęd wodorowy, czyli samochody z napędem wodorowym, ale także stacje szybkiego tankowania zielonego wodoru – dodaje David Holderbach, myśląc już o roku 2022.

W 2022 roku HYVIA wdroży kompletny ekosystem, który obejmie trzy produkty przeznaczone dla firmowych flot samochodowych oraz samorządów: • Renault Master Van H2-TECH: duży furgon do przewozu towarów i przesyłek posiadający 12 m³ przestrzeni ładunkowej oraz zasięg do 500 km. • Renault Master podwozie z kabiną H2-TECH: z przeznaczeniem do zabudowy i montażu nadwozi, w tym kontenera 19 m³ i z zasięgiem 250 km. • Renault Master City Bus H2-TECH: miejski minibus do przewozu do 15 pasażerów i z zasięgiem około 300 km. • Stacja tankowania wodoru HYVIA do szybkiego napełniania zbiornika (≤ 5 minut), by zapewnić maksymalną dyspozycyjność pojazdów. |