Nowy elektryczny Volkswagen ID.1 z zerowym bilansem emisji CO2!
Model Volkswagen ID.1, czyli samochód elektryczny w klasie Golfa, ma stać się prekursorem mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. W ten sposób VW rozpoczyna swoją ofensywę samochodów elektrycznych, która ma otworzyć drogę do zrównoważonej mobilności.
- samochód elektryczny nowej generacji ograniczy ślad ekologiczny: efekt klimatyczny przekraczający milion ton dwutlenku węgla rocznie
- członek zarządu marki Thomas Ulbrich: Zrównoważona mobilność jest osiągalna, jeżeli wszyscy jej chcą i wspólnie nad nią pracują
- elektryczny Golf mam mieć zasię do 600 km na jednym ładowaniu
Pierwszy samochód elektryczny klasy kompaktowej – I.D. – pojawi się na rynku w 2020 roku.Jako pierwszy samochód elektryczny koncernu przez cały okres eksploatacji będzie wykazywał zerowy bilans CO2, o ile będzie konsekwentnie ładowany prądem pochodzącym z odnawialnych źródeł energii. Biorąc pod uwagę tylko fazę produkcji modelu ID., bilans CO2 poprawi się rocznie o ponad 1 mln ton. Odpowiada to w przeliczeniu ilości dwutlenku węgla emitowanego przez elektrownię węglową zasilającą w energię elektryczną 300 tys. gospodarstw domowych. Volkswagen pracuje ponadto nad szeroko zakrojonym programem dekarbonizacji, który będzie obejmował także inne modele koncernu. Do 2025 roku marka wprowadzi na rynek ponad 20 modeli z napędem wyłącznie elektrycznym.
Neutralny bilans CO2 pod jednym warunkiem
– Zmiany klimatyczne to największe wyzwanie naszych czasów – stwierdził Thomas Ulbrich, członek zarządu marki Volkswagen ds. mobilności elektrycznej. – Volkswagen, jako największy na świecie producent samochodów rozumie spoczywającą na nim odpowiedzialność: nowy ID. będzie pierwszym seryjnym samochodem koncernu z neutralnym bilansem emisji CO2 podczas produkcji. Aby również faza eksploatacji była neutralna pod względem emisji, rozwijamy zróżnicowane możliwości ładowania samochodu zieloną energią. Zrównoważona mobilność jest osiągalna, jeżeli wszyscy jej chcą i nad nią pracują.
Zielona energia od ogniwa baterii po ładowanie
Przy ID. Volkswagen ukierunkował cały łańcuch wartości na unikanie i obniżanie emisji CO2. Ogniwa baterii będą produkowane w Europie, energia potrzebna do ich produkcji będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Dalsze możliwości zmniejszenia emisji od łańcucha dostaw po pozyskiwanie surowców są obecnie dyskutowane wspólnie z bezpośrednimi i pośrednimi dostawcami. Zakład w Zwickau już dzisiaj wykorzystuje prąd od dostawców wytwarzających energię ze źródeł odnawialnych. Niedające się uniknąć emisje z procesów technologicznych będą kompensowane przez inwestycje w certyfikowane projekty mające na celu ochronę klimatu, tak że w momencie wprowadzenia na rynek produkcja ID. będzie miała neutralny bilans emisji dwutlenku węgla.
VW: korzystajmy z zielonych źródeł energii
Volkswagen zaleca klientom korzystanie przy eksploatacji ID. z energii ze źródeł odnawialnych, na przykład energii wiatrowej lub wodnej. Nowa spółka-córka Volkswagena – Elli – od niedawna oferuje Volkswagen Naturstrom® – energię elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Utworzona przez kilku producentów samochodów sieć szybkiego ładowania IONITY, której jednym z założycieli jest Volkswagen, będzie udostępniała wszędzie tam, gdzie to możliwe, zieloną energię w około 400 punktach ładowania wzdłuż europejskich autostrad.
Volkswagen chce, by samochód elektryczny był atrakcyjny i osiągalny dla możliwie wielu osób. Od końca 2019 r. z taśm produkcyjnych w Zwickau będzie zjeżdżać kompaktowy ID. Niewiele później pojawi się SUV – ID. CROZZ, ID. BUZZ i limuzyna ID. VIZZION. Do 2023 r. marka Volkswagen zainwestuje w elektryczną mobilność około dziewięciu miliardów euro.
Przejedzie 600 km! W przyszłości będzie autonomiczny!
Model studyjny zbliżony do samochodu produkowanego seryjnie I.D. będzie pierwszym kompaktowym Volkswagenem zbudowanym na nowej platformie modułowej dla samochodów elektrycznych – MEB. W pełni naładowana bateria wystarczy mu na przejechanie nawet 600 km (NEDC**). W I.D. nawet w czasie podróży można być blisko domu, gdyż Home-Net Volkswagena umożliwi połączenie samochodu i mieszkania/domu w jedną sieć. Od 2025 roku I.D. będzie też w stanie jeździć autonomicznie. Jeżeli kierowca przytrzyma przez trzy sekundy logo VW na kierownicy, I.D. przejdzie w tryb „I.D. Pilot” i przejmie na siebie kierowanie pojazdem.
Bez kluczyka, wystarczy smartfon!
W tym modelu kluczyk samochodowy będzie zupełnie niepotrzebny. Dzięki Digital Key w smartfonie I.D. rozpozna, kto będzie prowadził, i jeszcze przed rozpoczęciem jazdy ustawi fotel kierowcy, włączy odpowiednią muzykę oraz przygotuje dane kontaktowe rodziny, znajomych i partnerów biznesowych. Intencja jest taka, aby w przyszłości każda osoba jeżdżąca Volkswagenem utworzyła swój osobisty profil, tzw. Volkswagen ID. W ten sposób I.D. będzie wiedział, czy za kierownicą siedzi w danym momencie tata, czy córka.
źródło: volkswagen.pl
zdj. materiały prasowe VW