Volkswagen podwaja sprzedaż BEV w 2021 r. Hitem sprzedaży VW ID.4
Volkswagen drugi co do wielkości koncern samochodowy na świecie kontynuuje przejście na e-mobilność. Władze niemieckiego giganta podkreślają, że w bardzo krótkim czasie firma osiągnęła czołową pozycję wśród producentów pojazdów BEV w Europie. W ubiegłym roku VW dostarczył klientom na całym świecie ponad 369 000 pojazdów elektrycznych (BEV i PHEV).
– Volkswagen kontynuuje przechodzenie na e-mobilność pomimo ograniczonej podaży półprzewodników – powiedział Ralf Brandstätter, dyrektor generalny marki Volkswagen.
VW – 263 000 BEV w 2021 roku
W ubiegłym roku firma dostarczyła więcej pojazdów elektrycznych na całym świecie niż kiedykolwiek wcześniej. Do jej klientów dotarło ponad 369 000 samochodów elektrycznych (+73 procent w porównaniu z 2020 r.), w tym około 106 000 PHEV (+33 procent) i 263 000 całkowicie elektrycznych pojazdów (+97 procent). W ten sposób Volkswagen podwoił swoje dostawy BEV rok do roku.
VW – lider e mobilności w Europie
– W bardzo krótkim czasie osiągnęliśmy czołową pozycję wśród całkowicie elektrycznych pojazdów w Europie. Dzięki naszej strategii Accelerate i rozszerzeniu portfolio modeli będziemy nadal zwiększać tempo ofensywy w e-mobilność. Przed końcem tego roku zaprezentujemy kolejny model w naszej rodzinie ID. – dodał Brandstätter.
VW – globalnie mały spadek
Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie około 4,897 mln pojazdów biorąc pod uwagę wszystkie układy napędowe. To oznacza spadek o około 8 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Zaburzona podaż półprzewodników spowodowała ograniczenia w produkcji w ciągu roku, co ostatecznie miało duży wpływ na wyniki sprzedaży jednostkowej. Jednak zdaniem przedstawicieli koncernu „Volkswagen osiągnął zadowalającą sprzedaż w ekstremalnie trudnych warunkach”.
VW – 95 000 zamówień na ID
Niedobór półprzewodników, nie mógł jednak zostać całkowicie zrekompensowany w ciągu roku. Niemniej jednak firma pochwaliła się rekordowym portfelem zamówień obejmującym 543 000 pojazdów w samej Europie. Z czego 95 000 to ID, co wyraźnie pokazuje, że popyt na auta Volkswagena nadal jest bardzo wysoki.
VW podwaja dostawy pojazdów elektrycznych
Odsetek pojazdów elektrycznych zasilanych wyłącznie bateriami (BEV) i pojazdów hybrydowych, które dotarły do klientów w 2021 r. prawie podwoił się do 7,5% wszystkich dostaw (2020: 4%). W Europie pojazdy te stanowią obecnie 19,3 procent dostaw Volkswagena (2020: 12,6 procent). Volkswagen odnotował znaczny wzrost dostaw pojazdów elektrycznych szczególnie w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Niemczech.
VW – ofensywa w Chinach – 77 100 BEV
Na rodzimym rynku firmy co czwarty Volkswagen był pojazdem typu plug-in. Niemiecki koncern zapewnia ponadto, że elektryczna ofensywa w Chinach jest na dobrej drodze, mimo że kłopoty w dostawach półprzewodników obserwowane pod koniec roku dotknęły również pojazdy elektryczne, które wcześniej były traktowane priorytetowo w produkcji. W Chinach dostarczono łącznie 77 100 samochodów typu BEV (+437 procent), w tym ponad 70 000 z ID. rodziny, czyniąc Volkswagena jednym z pięciu największych dostawców BEV w Chinach.
VW – Stany Zjednoczone – 17 000 BEV
Dalszy znaczny wzrost planowany jest na 2022 r. W Stanach Zjednoczonych sprzedano blisko 17 000 pojazdów typu BEV, prawie dwudziestokrotnie więcej niż w roku poprzednim. Dzięki temu Volkswagen zajął czwarte miejsce wśród producentów pojazdów typu BEV.
VW ID.4 bestsellerem
Najpopularniejszym na świecie modelem BEV Volkswagena jest ID.4. Był on najczęściej dostarczany spośród 263 000 pojazdów typu BEV ze sprzedanymi 119 650 egzemplarzami, a następnie ID.3 (około 76 000), e-up! (około 41 500) i prawie 18 000 jednostek ID.6, które Volkswagen oferuje wyłącznie na rynku chińskim. W Europie ID.4 znalazł się na szczycie list BEV w Szwecji, Danii, Finlandii i Irlandii. Całkowicie elektryczny SUV ID.4 został również z powodzeniem wprowadzony na rynek w Stanach Zjednoczonych, gdzie klientom przekazano prawie 17 000 egzemplarzy. W Chinach pojazd już zajmuje drugie miejsce wśród całkowicie elektrycznych SUV-ów.
Źródło: volkswagen-newsroom.com