20 elektrobusów Yutong wyjechało na ulice Białegostoku
Busnex Poland zrealizował jeden z największych kontraktów na rynku, dostarczając do stolicy województwa podlaskiego 20 autobusów elektrycznych marki Yutong wraz z infrastrukturą do ładowania. Nowe elektrobusy wyjechały już na ulice Białegostoku, zasilając lokalną komunikację miejską.
– Białystok mocnym akcentem dołączył do grona samorządów, które rozwijają zielony i zrównoważony transport publiczny. Dwadzieścia autobusów elektrycznych stanowi solidne wsparcie dla komunikacji miejskiej, a z perspektywy całego rynku jest to jedno z największych zamówień. Wybór marki Yutong po raz kolejny potwierdza jej konkurencyjność – mówił Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.
12-metrowe Yutongi są pierwszymi autobusami elektrycznymi w Białymstoku. Ich zakup wpisuje się w działania miasta na rzecz zrównoważonego i zeroemisyjnego transportu. Inwestycja, obejmująca także utworzenie intermodalnego węzła komunikacyjnego oraz zapewnienie infrastruktury dla transportu publicznego, została dofinansowana z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia kwotą przeszło 135 mln zł.
Autobusy elektryczne marki Yutong, które przewiozą pasażerów na miejskich liniach, to uznane w Europie modele E12. Charakteryzuje je niskopodłogowa konstrukcja, dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej mobilności, a także bezkobaltowe baterie o wysokiej sprawności, które wraz z systemem odzyskiwania energii pozwalają pokonać na jednym ładowaniu nawet 350 – 400 kilometrów.
Wyposażenie elektrobusów Yutong E12 obejmuje między innymi automatyczną klimatyzację, monitoring z kamerami o 360-stopniowym widoku, system wczesnego ostrzegania kierowcy o zagrożeniach na drodze oraz najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii, ich 24-godzinny monitoring i wielostopniową ochronę.
Nowe elektrobusy w biało-zielonych barwach zostały dostarczone do Białegostoku podczas wakacji. Następnie trwały odbiory techniczne i jazdy testowe, a także szkolenia kierowców i pracowników zaplecza technicznego – dotyczące eksploatacji, jak i obsługi elektrobusów oraz infrastruktury do ładowania – obejmującej łącznie 20 stacji ładowania zajezdniowego i 3 stacje ładowania warsztatowego w trzech zajezdniach.