Smart City

ePrzegląd tygodnia: atak chińczyków, pożar elektryka a na koniec Polska
Czesi – udowodnili, że nawet w parkingu podziemnym można ugasić pożar elektryka. I to w dwie godziny. Allianz wyliczył, że Europa może stracić na rzecz Chin 7 mld euro. Co na to Polska?

Wciąż bardzo wysokie zainteresowanie programem „Mój elektryk”
Od momentu uruchomienia programu „Mój elektryk” do końca I kwartału 2023 roku do BOŚ wpłynęło blisko 7200 wniosków na łączną kwotę prawie 229 mln zł. Program jest zaplanowany do 2025 roku.

Norwegia, Holandia i Wielka Brytania napędzają elektryczną transformację
Najlepiej przygotowanymi krajami do przejścia na emobilność są Norwegia, Holandia i Wielka Brytania. Duży progres poczyniły też państwa „goniące” wielką trójkę m. in. Dania, Szwajcaria i Rumunia. Polska ostatnia.

Chiny mogą przejąć 7 mld euro z europejskiego rynku samochodów elektrycznych
W 2022 roku najszybciej rozwijającym się producentem OEM był chiński BYD. Koncern zdobył 1,5 punktu udziału w światowym rynku. Głównie dzięki szerokiej i konkurencyjnej gamie pojazdów elektrycznych.

Czy elektrykiem dojedziemy na majówkę? Jak spakować rodzinę na wyjazd
Podpowiadamy, jak spakować się na majowy wypad i jak zaplanować podróż, jeśli w grę wchodzi auto elektryczne (na przykład Mercedes). Tu warto zaznaczyć, że zasięg vana EQV to aż 356 kilometrów.

Rowery elektryczne – czy Polska ma szansę dogonić Europę?
Udział „elektryków” w polskim rynku to obecnie 6 proc. Bardzo mało w porównaniu do takich krajów jak Francja, gdzie sprzedaż e-rowerów stanowi 25 proc. rynku. Aby to zmienić potrzeba wsparcia państwa.

31% Polaków wciąż nie stać nawet na używane auto elektryczne
9% ankietowanych popiera zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych od 2035 roku. Powodem tego może być zbyt wygórowana jak na polskie realia cena aut elektrycznych.

Polacy chcą chronić środowisko – ale to wciąż zbyt droga inwestycja
Aż 48 proc. z nas deklaruje, że ogranicza wysokoemisyjne środki transportu. Za najbardziej ekologiczne sposoby przemieszczania się uważamy jazdę na rowerze (43 proc.) oraz komunikację publiczną (35 proc.).