Chiny – strategiczny partner dla elektryków Renault. Plan – 550 tysięcy aut rocznie!
W Szanghaju odbyła się premiera pierwszego, w pełni elektrycznego modelu Grupy Renault z segmentu A. Tak jak w przypadku wielu innych marek Chiny to strategiczny partner także, a może przede wszystkim w segmencie aut elektrycznych. Chcą tam sprzedawać nawet 550 tysięcy takich samochodów rocznie.
• Chiny są najważniejszym rynkiem dla przyszłego rozwoju Grupy Renault
• Do 2022 roku na chińskim rynku będzie produkowanych dziewięć modeli samochodów osobowych, w większości SUV-ów. Trzy z nich będą wyposażone w napęd elektryczny
Na konferencji prasowej zorganizowanej podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju, Thierry Bolloré, prezes Grupy Renault, przedstawił szczegółową mapę drogową
i ambitne cele Grupy Renault do 2022 roku na rynku chińskim. Zgodnie z planem „Drive the Future” Grupa chce sprzedawać w Chinach 550 tys. samochodów rocznie. Zamierzając zrealizować te ambitne cele, Grupa Renault rozpoczyna nowy rozdział w historii i wprowadza na chiński rynek samochodów elektrycznych nowy model Renault City K-ZE. Jest to w pełni elektryczny samochód miejski, który należy do samochodów klasy A o stylistyce SUV. Będzie także sprzedawany na światowych rynkach.
Poprzez światową premierę modelu Renault City K-ZE, Grupa Renault zaznacza swoją obecność na największym i najszybciej rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych na świecie. Zaledwie sześć miesięcy po zaprezentowaniu modelu studyjnego na salonie samochodowym w Paryżu, szósty w pełni elektryczny model w gamie Renault ma swoją premierę na targach motoryzacyjnych w Szanghaju.
Model zaprojektowany w Chinach
Była to pierwsza publiczna prezentacja nowego modelu elektrycznego, który został opracowany przez Renault i DRAC na podstawie studyjnego samochodu koncepcyjnego. Samochód trafi do sprzedaży już pod koniec tego roku.
Pierwszy model elektryczny z segmentu A jest efektem współpracy obu koncernów i został zaprojektowany w Chinach, z myślą o tym rynku. Renault City K-ZE będzie produkowane w Chinach przez eGT New Energy Automotive Co., Ltd., spółkę joint venture założoną przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi i lokalnego producenta samochodów – Dongfeng.
Ładowanie: tylko 50 minut
Dzięki różnym trybom ładowania użytkownik może korzystać z domowych gniazdek 220 V i publicznie dostępnych terminali do ładowania. W trybie szybkiego ładowania naładowanie baterii od 0% do 80% zajmuje tylko 50 minut. W trybie wolnego ładowania pełne naładowanie akumulatora zajmuje cztery godziny, co doskonale wpisuje się w szybkie tempo życia w wielkim mieście.
Nowy model z czujnikami smogu
Najlepszy w segmencie, inteligentny i interaktywny system z 8-calowym wielofunkcyjnym kolorowym wyświetlaczem dotykowym LCD to gwarancja, że kierowca i pasażerowie zawsze i wszędzie będą mieli łączność ze światem. Dodatkowo istnieje możliwość uzyskania zdalnego dostępu do systemu za pomocą aplikacji. Nowy model został wyposażony w nawigację online i system monitorowania funkcji EV w czasie rzeczywistym. Użytkownik może w prosty sposób korzystać z takich funkcji, jak interaktywny system multimedialny online, 4G Wi-Fi czy rozpoznawanie głosu.
Zgodnie z filozofią Renault, która stawia użytkownika na pierwszym miejscu, nowy model Renault City K-ZE jest wyposażony w czujniki smogu PM 2.5 oraz system kontroli jakości powietrza. System ocenia czystość powietrza w kabinie i automatycznie włącza i wyłącza obieg zamknięty, aby powietrze we wnętrzu samochodu było zawsze zdrowe i czyste.
Renault City K-ZE – najwyższe standardy jakości
Model jest montowany w Chinach zgodnie z bardzo wysokimi, światowymi standardami. Renault City K-ZE jest wyposażone w zaawansowane technologie napędu elektrycznego Renault. Bezpieczeństwo jazdy gwarantują liczne systemy i elementy wyposażenia, m.in. system kontroli ciśnienia w oponach (TPMS) i kamera cofania.
źródło: Renault
zdj. Renault