BUGGY gwiazda lat 60 znów przykuwa uwagę. Tym razem jego elektryczna wersja
Kiedyś w Polsce można było zobaczyć go tylko na ekranie telewizora. Pojawiał się zazwyczaj w efektownych scenach pościgów, czy przejażdżkach po plaży bohaterów amerykańskich produkcji. Jeździli nim m. in. bohaterowie kultowego „Słonecznego patrolu”. Teraz Volkswagen ID. BUGGY po raz pierwszy pojawia się na drogach i plażach Kalifornii.
- Model koncepcyjny elektrycznego buggy z akumulatorem o pojemności 62 kWh i z silnikiem o mocy 150 kW/204 KM
- ID. BUGGY pokazuje, że wszechstronna platforma MEB może być stosowana do konstrukcji szerokiej gamy nietypowych pojazdów
Tradycyjną wersją BUGGY po plażach Kalifornii jeździli gwiazdorzy serialu Słoneczny patrol z Davidem Hasselhoffem i Pamelą Anderson na czele. Teraz na drogach i plażach Kalifornii pojawia się po raz pierwszy elektryczna wersja tego kultowego samochodu – Volkswagen ID. BUGGY.
Model został zaprezentowany w Pebble Beach Concours d’Elegance podczas kultowego Monterey Car Week. Od chwili światowego debiutu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, ID. BUGGY wywołało ogromne zainteresowanie możliwościami, które daje elektromobilność.
BUGGY, inspirowane klasycznymi buggy z lat 60. przystosowanymi do jazdy po plażach, pokazuje wszechstronność modułowej platformy podłogowej opracowanej dla samochodów elektrycznych (MEB) i gwarantuje znakomite doznania podczas jazdy.
Modułowa konstrukcja ID. BUGGY pozwala na odłączenie nadwozia wykonanego z materiału kompozytowego od platformy podłogowej MEB, co otwiera ogromne możliwości dla innych producentów, tak jak to było w wypadku oryginalnego zestawu firmy Meyers Manx na potrzeby konstrukcji pierwszych buggy.
Nadwozie bez dachu i drzwi sprawia, że ID. BUGGY jest idealnie przygotowane do podróżowania po plaży. Terenowe wyposażenie obejmuje seryjne 18-calowe koła z oponami BFGoodrich All-Terrain T/A w rozmiarze 255/55 z przodu i 285/60 z tyłu, a także solidne zabezpieczenie podwozia w postaci aluminiowych płyt. Dwa wytrzymałe ucha do holowania, wykonane ze stali i lakierowane na czerwono, zintegrowano ze zderzakami. Wzmocniona rama przedniej szyby i tylny pałąk zapewniają ochronę na wypadek dachowania.
Kabina ID. BUGGY ma minimalistyczny wygląd i wykonano ją z wodoodpornych materiałów. Sześciokątną kierownicę, pokrytą wodoodporną skórą Nappa, wyposażono w dotykowe elementy sterujące. Cyfrowy zestaw wskaźników zapewnia porządek na desce rozdzielczej. Pomimo niedużego rozstawu osi modelu studyjnego, dwoje pasażerów ma w ID. BUGGY wyjątkowo dużo miejsca do dyspozycji.
Bezemisyjny układ napędowy ID. BUGGY składa się z elektrycznego silnika zamontowanego przy tylnej osi razem z układem sterującym i z jednobiegową przekładnią oraz z płaskiego akumulatora wysokiego napięcia (o pojemności 62 kWh) umieszczonego w podłodze samochodu, aby zaoszczędzić jak najwięcej miejsca. Silnik elektryczny generuje moc 150 kW/204 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm, dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Według normy WLTP zasięg ID. BUGGY wynosi 250 kilometrów. Model studyjny przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h.
*ID. BUGGY – model koncepcyjny
zdj. materiały prasowe VW