Elektryczny VW ID. Buzz rozpocznie testy jazdy autonomicznej
Volkswagen Samochody Użytkowe i Argo AI rozpoczynają testy autonomicznej jazdy z ID. BUZZ. Pierwsze „samojezdne” prototypy elektryczne BUZZ wyjadą na drogi już latem w Monachium w Niemczech. Zdaniem Volkswagena to przełom. Marka już w 2025 roku planuje wdrożyć usługę autonomicznej jazdy dla elektrycznych samochodów dostawczych.
Lekkie samochody dostawcze zdaniem ekspertów są idealną grupą aut dla realizacji autonomicznego transportu osób i towarów.
– Autonomiczna wersja ID. BUZZ ma ułatwić komercyjne wdrożenie usług transportowych i dostawczych począwszy od 2025 roku. W wybranych miastach klienci będą mogli zlecić transport dla autonomicznego pojazdu do miejsca przeznaczenia – wyjaśnił Christian Senger odpowiedzialny za projekt dyrektor pionu VW.
Argo AI zintegrowało swój system z Volkswagenem
Aby zintegrować autonomiczną technologię z całkowicie elektrycznym systemem ID. BUZZ, marka Volkswagen Samochody Użytkowe, założyła dedykowaną jednostkę biznesową i nawiązała współpracę z Argo AI, amerykańską firmą zajmującą się platformą technologiczną autonomicznych pojazdów, opracowującą system autonomicznej jazdy. Na początku tego roku Argo AI zintegrowało swój system autonomicznej jazdy z prototypem pojazdu Volkswagena, aby rozpocząć testy w Niemczech.
– Argo AI ma wielkie doświadczenie we wdrażaniu samochodów autonomicznych. Zdobyliśmy je poprzez testy swojej technologii w sześciu miastach w Stanach Zjednoczonych. Cieszymy się, że teraz rozpoczniemy testowanie naszego systemu autonomicznej jazdy na europejskich drogach. Miejskie testy będą oparte na doświadczeniu jakie zdobywamy obecnie testując autonomiczne VW ID. Buzz na nowym torze testowym. Stworzyliśmy go obok lotniska w Monachium – powiedział Bryan Salesky, założyciel i dyrektor generalny Argo AI.
Lidar – czujnik zobaczy obiekt nawet z 400 metrów
Zarówno Volkswagen Samochody Użytkowe, jak i Argo AI uważają, że użycie kombinacji czujników – w tym lidara (mierzy odległość za pomocą lasera), radaru i kamer – jest niezbędne dla bezpiecznej autonomicznej jazdy. Firma Argo AI niedawno zaprezentowała swój nowy czujnik lidarowy, Argo Lidar, który pozwala widzieć obiekty z odległości 400 metrów. M. in. ta technologia zostanie zintegrowana z systemem autonomicznej jazdy pojazdów Volkswagen Samochody Użytkowe.
VW ma już konkretne plany komercyjnego wykorzystania przyszłej technologii przez dostawców usług transportowych. MOIA, spółka zależna Grupy Volkswagena, rozpocznie wdrażanie usługi przewozów towarów czy osób przez autonomiczne samochody dostawcze w 2025 r.
Źródło: vwpress.co