Volvo Cars rozpoczyna produkcję modelu C40 Recharge w Gandawie
Marka Volvo Cars rozpoczęła produkcję C40 Recharge, swojego najnowszego, w pełni elektrycznego crossovera w zakładzie produkcyjnym w Gandawie w Belgii. Auto ma mieć zasięg 440 km. To będzie tez pierwszy model bez skórzanych elementów.
C40 Recharge jest drugim w pełni elektrycznym samochodem marki Volvo Cars i najnowszym z serii nowych samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym, które zostaną wprowadzone na rynek w najbliższych latach. Do 2030 r. firma zamierza sprzedawać wyłącznie samochody w pełni elektryczne, a do. 2040 r. Volvo zamierza również stać się przedsiębiorstwem neutralnym klimatycznie.
Volvo Cars – elektryczny pionier z Gandawy
Fabryka w Gandawie, jeden z największych zakładów firmy, jest pionierem w dążeniu Volvo Cars do całkowitej elektryfikacji. Produkuje również XC40 Recharge, w pełni elektryczną wersję wielokrotnie nagradzanego kompaktowego SUV-a Volvo i pierwszy w pełni elektryczny model Volvo Cars.
Volvo Cars znacznie zwiększa moce produkcyjne w odniesieniu do samochodów elektrycznych w swoim zakładzie w Gandawie do 135 000 samochodów rocznie, i już teraz oczekuje się, że w 2022 r. ponad połowę wolumenu produkcji zakładu będą stanowić samochody w pełni elektryczne.
Volvo Cars – współpraca z dostawcami kluczem do przyszłości
C40 Recharge to samochód, który reprezentuje naszą przyszłość. Nasze działania produkcyjne i bliska współpraca z dostawcami są kluczowe dla osiągnięcia naszych przyszłych celów w zakresie elektryfikacji i neutralności klimatycznej. Nasz zakład w Gandawie jest przygotowany na całkowicie elektryczną przyszłość i będzie ważną częścią naszej globalnej sieci przemysłowej w nadchodzących latach – powiedział Javier Varela, wiceprezes ds. operacji przemysłowych i jakości w Volvo Cars..
C40 Recharge jest najnowszą drogą do celu Volvo Cars w zakresie bezemisyjnej przyszłości. W najbliższych latach firma wprowadzi na rynek kilka dodatkowych modeli elektrycznych, a jej ambicją jest, aby do 2025 r. 50 proc. globalnej sprzedaży stanowiły samochody w pełni elektryczne, natomiast do 2030 r. wyłącznie elektryczne.
Volvo Cars – nowa strategia marki
C40 Recharge, przełomowy samochód dla nowej strategii handlowej marki, jest dostępny online na stronie volvocars.com na wybranych rynkach na całym świecie. Klienci mogą składać zamówienia samodzielnie w zaciszu własnego domu lub skorzystać z pomocy sprzedawcy.
Model C40 Recharge łączy w sobie zalety samochodu typu SUV, jest jednak niższy i bardziej elegancki. Tył modelu C40 Recharge charakteryzuje się efektowną stylistyką, która współgra z obniżoną linią dachu, natomiast nowa linia przodu zapowiada nowe oblicze elektrycznych samochodów Volvo, obejmujące reflektory z najnowocześniejszą technologią pikselową.
Volvo Cars – C40 Recharge bez skórzanych elementów
We wnętrzu C40 Recharge klienci znajdą wysokie siedzenie, które preferuje większość kierowców Volvo, a ponadto model ten jest dostępny w unikalnych kolorach i stylach. Jest to również pierwszy model Volvo całkowicie pozbawiony elementów skórzanych.
Podobnie jak XC40 Recharge, C40 Recharge jest wyposażony w jeden z najlepszych systemów informacyjno-rozrywkowych na rynku, opracowany wspólnie z Google i oparty na systemie operacyjnym Android. Zapewnia on konsumentom wbudowane aplikacje i usługi Google, takie jak Google Assistant, Google Maps czy Google Play.
Volvo Cars – C40 Recharge – zasięg 440 km
Napęd składa się z dwóch silników elektrycznych, jednego na przedniej i jednego na tylnej osi, zasilanych z akumulatora o pojemności 78 kWh, który można szybko naładować od 10 do 80 proc. w ciągu około 40 minut. Jego przewidywany zasięg wynosi około 440 km.
źródło: na podstawie Volvo Cars