Pierwszy elektryczny SUV typu coupé Volkswagena – ID.5 gotowy do sprzedaży
Volkswagen powiększył właśnie cieszącą się dużą popularnością rodzinę modeli ID o elektrycznego SUV-a. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut. Segmentu obecnie najbardziej popularnego wśród kupujących zarówno auta z napędem konwencjonalnym jak i BEV.
Volkswagen jeden z liderów elektrycznej zmiany w przemyśle motoryzacyjnym nie mógł pozwolić sobie na „nieobecność” w segmencie SUV-ów. Zwłaszcza, że blisko 50 procent obecnie kupowanych aut to właśnie pojazdy z tego segmentu. Musiał więc pojawić się w końcu „elegancki i wyróżniający się wyrazistą stylistyką elektryczny SUV typu coupé od VW”.
VW ID.5 – krok ku jeździe autonomicznej
Samochód produkowany z neutralnym bilansem węglowym łączy topowe technologie z ekspresyjnym designem. Dzięki wykorzystaniu w ID.5 systemów asystujących najnowszej generacji Volkswagen wykonuje kolejny krok na drodze ku technologii autonomicznej jazdy. ID.5 wyposażony jest w nowe oprogramowanie ID.Software 3.0, pozwalające m.in. na ładowanie akumulatorów energią elektryczną o większej mocy oraz zawierające zmodyfikowany system obsługi głosowej.
– ID.5 jest elektryczny, sportowy i elegancki. SUV typu coupé wyposażony w elektryczny napęd stanowi kolejny krok w realizacji strategii Accelerate. Daje on wymagającym klientom możliwość jazdy autem, które nie emituje dwutlenku węgla w czasie jazdy. Dzięki niemu wkraczamy do zupełnie nowego segmentu samochodów – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen.
VW ID.5 – dwa silniki, duży zasięg
Elegancka i dynamiczna stylistyka, bardzo dobre właściwości aerodynamiczne, zasięg pozwalający swobodnie poruszać się także na dalekie odległości (maksymalnie 540 km) – to największe zalety nowego SUV-a. ID.5 i sportowy ID.5 GTX z dwoma silnikami i napędem na cztery koła to nowe topowe modele z rodziny ID. Pierwszy elektryczny SUV typu coupé Volkswagena został skonstruowany, jak wszystkie modele ID., na modułowej platformie MEB, przygotowanej specjalnie dla aut z napędem elektrycznym.
– ID.5 pokazuje jak będą wyglądały samochody przyszłości – aerodynamiczne, o ekspresyjnej stylistyce, sportowe i, dzięki zastosowaniu platformy MEB, z małymi zwisami nadwozia. Dlatego, mimo że linia dachu została poprowadzona bardzo dynamicznie, mogliśmy zaprojektować przestronne wnętrze. Dotąd nie było to możliwe – powiedział Josef Kaban, szef działu stylistycznego Volkswagena.
VW ID.5 – dostępny już od przyszłego roku
Elektryczny SUV typu coupé Volkswagena, z nadwoziem o długości 4599 mm (ID.5 GTX: 4582 mm), pojawi się na rynku w 2022 roku i będzie sprzedawany z akumulatorem o pojemności 77 kWh, w trzech wersjach różniących się mocą silników. W ID.5 elektryczny silnik będzie umieszczony z tyłu, z kolei w ID.5 GTX przy przedniej i tylnej osi znajdzie się po jednej jednostce napędowej, model ten będzie miał napęd na cztery koła.
VW ID.5 -aerodynamika zwiększa zasięg
Wszystkie wersje silnikowe ID.5 są wyposażone w akumulator o dużej pojemności energii. Niskie współczynniki oporu powietrza, wynoszące 0,26 i 0,27 (ID.5 GTX), zwiększają wydajność i zasięg. Przyczynia się do tego również zintegrowany spojler w otwieranej wysoko, aerodynamicznie ukształtowanej pokrywie bagażnika. Elektrycznie sterowane listwy z przodu samochodu, które zapewniają chłodzenie powietrzem, otwierają się tylko wtedy, gdy jest to konieczne, aby zapewnić optymalny przepływ powietrza. Duży rozstawo osi wynoszący 2766 mm pozwalał na zaprojektowanie kabiny tak przestronnej, jak w SUV- ach pozycjonowanych o klasę wyżej niż ID.5. Pojemność bagażnika wynosi 549 litrów.
Materiały wykończeniowe i jakość wykonania są na najwyższym poziomie. Zależnie od wersji wyposażenia wnętrza zastosowano różne rodzaje tapicerki. Perforowane logo ID. w górnej części oparć to wyróżnik opcjonalnych foteli o najwyższym standardzie.
VW – milion aut elektrycznych
Do 2030 roku co najmniej 70 procent aut sprzedawanych przez Volkswagena w Europie będzie miało wyłącznie elektryczny napęd, co oznacza, że będzie ich ponad milion. W Ameryce Północnej i w Chinach udział aut elektrycznych ma wynosić co najmniej 50 procent. Aby osiągnąć te cele, Volkswagen będzie każdego roku wprowadzał na rynek przynajmniej jeden nowy model z tego rodzaju układem napędowym. Najpóźniej w 2050 roku Volkswagen zamierza stać się producentem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.
VW – 250 000 punktów ładowania
Nowy ID.5 i sportowa, najmocniejsza wersja ID.5 GTX z napędem na cztery koła realizowanym przez dwa silniki elektryczne, będą produkowane w zakładzie Volkswagena w Zwickau i dostarczane klientom jako modele neutralne pod względem emisji CO2. Jeśli użytkownik będzie je zasilał tylko tzw. zielonym prądem, już dzisiaj będą one mogły być użytkowane w sposób niemal zupełnie nieuciążliwy dla klimatu. W postaci We Charge Volkswagen oferuje najszybciej rozwijający się system wygodnego i zrównoważonego ładowania akumulatorów. W Europie obejmuje on dzisiaj około 250.000 punktów ładowania „baterii”. Za pomocą seryjnego przewodu Mode 3, elektryczny SUV coupé Volkswagena może być zasilany prądem zmiennym (AC) o mocy do 11 kW. Na stacji szybkiego ładowania moc ta może wynieść do 135 kW (standard).
źródło: na podstawie materiałów VW