Triggo otwiera biuro w parku technologicznym Horiba Mira
Triggo to spółka, która opracowała pojazd elektryczny, który zdaniem twórców jest odpowiedzią na problem korków i braku miejsc parkingowych. Teraz otwiera swoje przedstawicielstwo w parku technologicznym Horiba Mira. Lokalizacja będzie stanowić centrum dalszych badań nad rozwojem R&D projektu. Ma być także sercem operacji w zakresie współpracy z podmiotami z rynku automotive na rynku Europy Zachodniej.
Spółka w maju przeprowadziła IPO, z którego pozyskała 6,3 mln zł, dedykowanych dalszemu rozwojowi projektu. Dzisiaj Triggo zadebiutowała na obrotu na rynku NewConnect.
– Debiut na rynku NewConnect stanowi etap milowy w rozwoju działalności naszego projektu,. (…) Dzięki statusowi spółki publicznej, w jeszcze większym stopniu wzmocnimy nasz wizerunek i wiarygodność, co jest szczególnie istotne w naszych kolejnych krokach na rynkach zagranicznych. Z drugiej strony zyskujemy wycenę rynkową i dostęp do szerszego grona inwestorów, mogących partycypować w budowie wartości spółki – mówi Rafał Budweil, Prezes Zarządu Triggo S.A.
Spółka w maju 2021 r. przeprowadziła publiczną ofertę akcji, z której pozyskała 6,3 mln zł przeznaczone na realizację kluczowych działań poprzedzających rozpoczęcie seryjnej produkcji. Ofertą było objętych 45,5 tys. akcji o cenie 138 zł, co odpowiada wycenie spółki na poziomie 215 mln zł. Główny cel emisyjny dotyczył wydatków na produkcję pilotażową. Drugim było zakończenie prac w zakresie uzyskania homologacji europejskiej L7e-CP oraz opracowania wersji homologacyjnej L5 (pozwalającej na użytkowanie Triggo w takich lokalizacjach jak Kalifornia i znaczna część innych stanów USA). Trzeci cel stanowi przygotowanie wdrożenia produkcyjnego. Planowane jest ono w Polsce w oparciu o istniejące zasoby produkcyjne podwykonawców lub przy użyciu zbudowanej od podstaw infrastruktury spółki.
Triggo w centrum rozwoju rynku aotomotive Horiba Mira
– Nasza obecność w globalnym centrum rozwoju rynku aotomotive Horiba Mira będzie stanowić centrum operacyjne Triggo w UK. Dzięki temu osiągniemy jeszcze bardziej prężny rozwój projektu na tamtejszym rynku, którego zapotrzebowanie na mikromobilność oraz pojazdy autonomiczne jest ogromne. Z naszego punktu widzenia najważniejszym aspektem jest posiadanie przez Horiba Mira zaawansowanego centrum testów pojazdów autonomicznych. Składa się ono z systemów umożliwiających symulowanie najbardziej skrajnych sytuacji drogowych, jakie mogą spotkać pojazd autonomiczny w ruchu codziennym. Dzięki temu Triggo będzie mogło dalej rozwijać filar Mobility-as-a-Service opierający się na zdalnym przebazowaniu, prace Spółki nad Platooningiem oraz w pełni autonomicznymi systemami jazdy w bezpiecznych warunkach – uzupełnia Rafał Budweil.
Triggo obok takich marek jak Viritech, REE, Jaguar Land Rover i Bentley
Horiba Mira jest globalnym dostawcą pionierskich usług w zakresie doradztwa inżynierskiego, badań, weryfikacji i walidacji. Świadczy usługi dla sektorów: motoryzacyjnego, obronnego, lotniczego i kolejowego. Ściśle współpracuje z producentami i dostawcami pojazdów na całym świecie, zapewniając kompleksowe wsparcie, począwszy od indywidualnych testów produktów, a skończywszy na gotowych programach projektowania, rozwoju i budowy pojazdów. Firma prowadzi działalność w parku technologicznym Mira. To wiodące w Europie miejsce badań i rozwoju w dziedzinie mobilności, w którym opracowywane są najnowsze technologie motoryzacyjne. Znajduje się w centrum brytyjskiego sektora motoryzacyjnego, zapewniając dostęp do szeregu obiektów testowych dla ponad 40 globalnych producentów OEM i specjalistycznych firm zajmujących się rozwojem mobilności. Takich jak Viritech, REE, Jaguar Land Rover i Bentley. Kampus tworzy unikalny ekosystem współpracy, łącząc światowej klasy obiekty testowe i wykwalifikowanych inżynierów, w celu zapewnienia miejsca dla rozwoju innowacji i technologii.
Horiba pozwoli na przeprowadzanie rozległych badań wytrzymałościowych pojazdu- np, korzystanie z komory umożliwiającej symulowanie najróżniejszych, skrajnych warunków pogodowych – od śnieżycy po klimat pustynny. Pozwoli to na przeprowadzenie testów wytrzymałościowych pojazdu w warunkach, które były bardzo trudne do odwzorowania w świecie realnym. Dzięki temu, Triggo zyska możliwość wprowadzenia do produkcji rozwiązania znacznie doskonalszego i bardziej bezawaryjnego.
Triggo jest polskim, innowacyjnym i w pełni elektrycznym pojazdem, który dzięki swojej unikatowej konstrukcji łączy zalety wysokiej mobilności i łatwości parkowania jednośladów, z bezpieczeństwem i komfortem samochodów miejskich. Dzięki opatentowanej konstrukcji przedniego zawieszenia o zmiennej geometrii Triggo może złożyć przednie koła, redukując tym samym szerokość pojazdu z 148 cm do 86 cm, co pozwala przejechać przez napotkany korek oraz zaparkować na niewielkiej przestrzeni. Zmiana trybu jazdy odbywa się za pośrednictwem przycisku i z punktu widzenia kierowcy jest procesem nieodczuwalnym. Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie przyszłościowych usług współdzielenia środków transportu oraz elektromobilności na największych metropolitarnych rynkach świata.
źródło: na podstawie materiałów Triggo