Nissan chce do 2030 roku wprowadzić 15 nowych modeli elektryków BEV
Japoński koncern na przyspieszenie procesu elektryfikacji chce wydać 2 bilionów jenów (15,6 mld euro) w ciągu najbliższych pięciu lat. To część planu Nissan Ambition 2030, nowej długofalowej strategii firmy. Nissan wybuduje w jej ramach m. in. „eksperymentalną” fabrykę w Jokohamie i zainwestuje w infrastrukturę ładowania.
W ciągu najbliższych dziesięciu lat Nissan będzie dostarczać nowe zelektryfikowane pojazdy, jednocześnie rozszerzając swoją działalność na całym świecie. Wizja ta wpisuje się w dążenie Nissana do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla przez cały cykl życia produktów do roku 2050.
Nissan ma się zmienić – nowe modele koncepcyjne
– Rola firm w zaspokajaniu potrzeb społecznych jest coraz większa. Dzięki Nissan Ambition 2030 wkroczymy w nową erę elektryfikacji, rozwiniemy technologie zmniejszające emisję dwutlenku węgla i będziemy poszukiwać nowych możliwości biznesowych. Chcemy przekształcić Nissana w zrównoważoną firmę, odpowiadającą potrzebna klientów i społeczeństwa – powiedział dyrektor generalny Nissana, Makoto Uchida.
Firma zaprezentowała cztery nowe pojazdy koncepcyjne jako „kolejny etap zelektryfikowanej przyszłości Nissana”. Wśród nich model nazwany Nissan Chill-Out, który ma być „crossoverem EV nowej generacji”. Koszt elektryfikacji swojej gamy pojazdów oraz wprowadzenia innowacji technologicznych, to około inwestując 2 biliony jenów (15, 6 mld euro), które koncern zainwestuje w ciągu najbliższych pięciu lat. Do roku 2030 Nissan wprowadzi 23 nowe modele zelektryfikowane, w tym 15 nowych pojazdów BEV. Efektem ma być osiągnięcie ponad 50% elektryfikacji pojazdów na całym świecie we wszystkich markach Nissan i INFINITI.
Wprowadzając w ciągu najbliższych pięciu lat 20 nowych modeli EV i e-POWER, Nissan zamierza do 2026 roku zwiększyć swój asortyment sprzedaży elektryfikacji na głównych rynkach, w tym:
• Europa o ponad 75% sprzedaży
• Japonia o ponad 55% sprzedaży
• Chiny o ponad 40% sprzedaży
• Stany Zjednoczone o 40% sprzedaży pojazdów elektrycznych w roku podatkowym 2030
– Jesteśmy dumni z naszych wieloletnich osiągnięć w zakresie innowacji i naszej roli w promocji pojazdów elektrycznych. Teraz chcemy przejąć inicjatywę w przyspieszaniu naturalnego przejścia na pojazdy elektryczne, tworząc atrakcyjną propozycję dla klientów — powiedział dyrektor operacyjny Nissana Ashwani Gupta.
Rozwój technologii akumulatorów litowo-jonowych
Nissan będzie nadal rozwijał technologie akumulatorów litowo-jonowych i wprowadzał technologię bezkobaltową, aby obniżyć koszty o 65% do 2028 roku. Koncern zamierza wprowadzić na rynek auta elektryczne z własnymi akumulatorami półprzewodnikowymi (ASSB) do 2028 roku. W tym celu chce wybudować do 2024 roku pilotażową fabrykę w Jokohamie. Nissan chce rozwijać swoją ofertę aut zelektryfikowanych w różnych segmentach. Jak zapewniają konstruktorzy związani z japońskim koncernem, dzięki skróceniu czasu ładowania do jednej trzeciej, ASSB sprawią, że pojazdy elektryczne będą bardziej wydajne i dostępne. Ponadto Nissan chce obniżyć koszt akumulatorów do 75 USD za kWh do 2028 roku, a docelowo do 65 USD za kWh.
Zwiększenie zdolności produkcyjnej do 130 GWh
Koncern zapowiedział ponadto że zamierza stworzyć globalny system dostaw baterii, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na pojazdy i wspierać rosnącą liczbę używanych pojazdów elektrycznych. Współpracując ze swoimi partnerami, Nissan zamierza zwiększyć globalną zdolność produkcyjną akumulatorów do 52 GWh do 2026 roku i 130 GWh do 2030 roku.
Globalny ekosystem EV36Zero
Nissan zapowiada także „atak” na kolejne światowe rynki. Rozszerzy m. in. swoją koncepcję EV Hub, EV36Zero, która została wprowadzona w Wielkiej Brytanii na kluczowe rynki, w tym Japonię, Chiny i USA. EV36Zero to w pełni zintegrowany ekosystem produkcyjno-usługowy „łączący mobilność i zarządzanie energią w celu osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla”.
Ponadto priorytetem dla firmy wciąż ma być trwałości akumulatorów w pojazdach plus działania z zakresu recyklingu. Firma zamierza rozszerzyć swoje zakłady odnawiania akumulatorów poza Japonię o nowe lokalizacje w Europie (już w 2022 roku), a w Stanach Zjednoczonych w 2025 roku. Firma zainwestuje także w najbliższych latach do 20 mld jenów (156 mln euro) w infrastrukturę ładowania.
Źródło: nissannews.com