Busnex podsumował dwa lata działalności na polskim rynku elektromobilności
Dwanaście dostarczonych autobusów elektrycznych w ramach trzech kontraktów z samorządami. Podpisane umowy oraz poszerzenie gamy produktowej o „elektryki” osobowe i dostawcze. To kluczowe dokonania Busnex Poland w ciągu mijających dwóch lat działalności. Firma, będąca oficjalnym przedstawicielem marek Yutong Bus i SERES, wspiera rozwój elektromobilności oraz zielonego transportu publicznego.
– Mijające dwa lata pokazały potencjał autobusów Yutong. Napędzają one zielony transport w miastach i miejscowościach. Elektryczna, zeroemisyjna komunikacja publiczna nie jest już przyszłością, ale teraźniejszością. Potwierdzają to kolejne kontrakty na dostawy autobusów. Także rozwój mechanizmów wsparcia ich zakupu przez samorządy. Coraz większe zainteresowanie budzą również samochody elektryczne, na co odpowiadamy wprowadzając do oferty markę SERES – podsumował Marcin Kucharski, prezes firmy Busnex Poland.
Największą ze zrealizowanych przez Busnex Poland umów stanowiła dostawa do Polkowic 9 elektrycznych autobusów Yutong E10 wraz z innowacyjnym systemem ładowania. W kwietniu 2021 r. rozpoczęły one obsługę komunikacji publicznej, dzięki czemu gmina stała się jednym z liderów zrównoważonego transportu.
Bezpłatna i zeroemisyjna komunikacja publiczna
Kolejnym samorządem, który wybrał markę Yutong do obsługi transportu publicznego, został Lidzbark Warmiński. W drugiej połowie października 2021 r. oba w pełni elektryczne modele E8 dostarczono do dawnej stolicy Warmii. Tam po raz pierwszy w jej historii rusza komunikacja miejska – nie tylko bezpłatna dla mieszkańców, ale także zasilana energią m.in. z OZE. W ramach umowy, w Lidzbarku Warmińskim powstały również dwie ładowarki dla samochodów elektrycznych.
Autobus Yutong, od początku zaprojektowany i zbudowany z myślą o dowozie dzieci do szkół, doceniła także gmina Bobowa. Model E8 już kolejny rok szkolny służy tam uczniom, zapewniając bezpieczny i zeroemisyjny transport. Umowy na dostarczenie autobusów szkolnych podpisały także gminy Ojrzeń i Śniadowo. Oba samorządy postawiły na model Yutong ICE12, podobnie jak gmina Bobowa korzystając z dofinansowania w ramach programu „Kangur – Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły”.
Yutong U12 – najnowszy model
W 2022 r. Busnex Poland planuje dalsze dostawy elektrycznych autobusów dla samorządów rozwijających komunikację publiczną oraz wprowadzenie do oferty najnowszego modelu Yutong U12. Polskie miasta i gminy doceniają tę markę nie tylko ze względu na konkurencyjną cenę, ale także wysoki zasięg, osiągany na jednym ładowaniu. W zależności od modelu, wynosi on od ponad 300 do blisko 400 kilometrów, co umożliwia obsługę tras miejskich, jak i podmiejskich. Zainteresowanie oferowanymi przez Busnex Poland autobusami wykazują kolejne miasta, gminy i operatorzy komunikacji. Testy „elektryków” Yutong odbyły się w tym roku m.in. w Warszawie, Gdańsku, Wejherowie, Ełku, Kętrzynie i Nysie.
Elektryczny crossover SERES 3 to z kolei pierwszy dostępny na polskim rynku model tej marki, której technologia narodziła się w Dolinie Krzemowej. Komponenty są natomiast produkowane w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Odpowiadając na duże zainteresowanie „elektrykami”, planowane jest wprowadzanie na krajowy rynek modeli SF3 oraz SF5. Busnex Poland angażuje się również w segment aut dostawczych, oferując elektryczne minibusy DFSK EC35, dedykowane dostarczaniu towarów i usług w miastach.
Grupa Yutong – cztery zakłady, 41 000 e-pojazdów
Yutong Bus to największy globalny dostawca autobusów i autokarów. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz zakładom badawczo-rozwojowym i produkcyjnym o powierzchni 1,12 mln m2, firma jest w stanie dostarczać autobusy zasilane zieloną energią oraz paliwem tradycyjnym do miast na wszystkich kontynentach.
Grupa Yutong posiada cztery zakłady, zapewniające imponującą maksymalną dzienną zdolność produkcyjną w postaci 445 autobusów, z których już niemal 400 zasilanych jest alternatywnymi źródłami energii. W 2020 r. Yutong Bus dostarczył łącznie ponad 41 tys. pojazdów na rynek Chin i 30 innych krajów, osiągając ponad 35% udziału w rynku chińskim i 15% w rynku globalnym.
źródło: na podstawie materiałów prasowych