Fabryka w Kvasinach produkuje Suberb iV i ustanawia nowy rekord
Ponad 320 tysięcy wyprodukowanych samochodów, w tym ponad 2 tysiące egzemplarzy hybrydowej Škody Superb iV, pozwoliło ustanowić nowy rekord w fabryce Škoda Auto w Kvasinach. Nowoczesny zakład wykorzystuje w produkcji m. in. roboty autonomiczne.
Rok 2019 był czasem inwestycji w modernizację zakładu w Kvasinach. Jedna z nich dotyczyła „przejścia” zakładu na produkcje samochodów elektrycznych.
– Chcąc maksymalnie wykorzystać moce produkcyjne i systematycznie zwiększać zdolność produkcji zakładu w Kvasinach, od wielu lat nieustannie go rozwijamy. Dziś jest to jedna z najnowocześniejszych fabryk w całym przemyśle motoryzacyjnym stanowiąca centrum kompetencji dla produkcji Škoda Auto – dodaje Miloš Halbich, kierownik zakładu w Kvasinach.
Kvasiny: 12 milionów na produkcję elektryków
Rok 2019 to dla fabryki, w której obecnie powstają modele Superb, Superb iV, Kodiaq i Karoq, czas przełomowych wydarzeń. W lipcu rozpoczęła się produkcja zmodernizowanego modelu Superb, a we wrześniu hale fabryczne opuścił pierwszy hybrydowy samochód typu plug-in, czyli Škoda Superb iV. Aby przygotować się do produkcji pierwszego zelektryfikowanego modelu, firma zainwestowała około 12 milionów euro. Superb iV produkowana jest wyłącznie w Kvasinach, na tej samej linii produkcyjnej, na której powstają również modele samochodu napędzane konwencjonalnie. Do tej pory zbudowano już ponad 2000 egzemplarzy zelektryfikowanego modelu iV.
Robot autonomiczny: innowacje w produkcji i logistyce
Korzystając z coraz większej liczby technologii dostępnych w ramach Przemysłu 4.0, zakład konsekwentnie dąży do optymalizacji procesów produkcyjnych i logistycznych. Fabryka w Kvasinach korzysta z najnowocześniejszego autonomicznego robota transportowego. Jego maksymalna ładowność wynosi 130 kg, sam planuje on optymalną trasę do miejsca docelowego i wykrywa przeszkody na drodze. Każdego dnia zaopatruje linie montażowe modeli Superb, Superb iV i Kodiaq w 2000 części do 400 pojazdów i w przeciwieństwie do poprzednich systemów przenośników podłogowych, nie wymaga pętli indukcyjnych, pasków magnetycznych ani punktów odbicia do nawigacji.
źródło/ zdjęcia: Škoda