FC Bayern i MAN zbudują hub ładowania HPC przy stadionie Allianz Arena
FC Bayern poinformował, że zbuduje „hub ładowania HPC” dla elektrycznych autobusów i ciężarówek przed swoim stadionem Allianz Areną. Inwestycja zostanie przeprowadzona we współpracy z partnerem MAN Truck & Bus pod hasłem „First Mover”. Piłkarze mają jeździć na mecze elektrycznym autobusem.
Dzięki 100% wykorzystaniu zielonej energii elektrycznej przez Allianz Arena, węzeł ładowania będzie jeszcze bardziej przyjazny dla klimatu. Przy okazji inwestycji przedłużono partnerstwo MAN-a i FC Bayern do 2027 roku. W ramach kontynuacji uzgodniono, że pierwsza drużyna FC Bayern będzie podróżować na początek na mecze domowe w elektrycznym autobusie od 2026 roku,
– Ten projekt ma dla nas ogromne znaczenie i nie mogę wymyślić lepszego partnera niż MAN, aby z powodzeniem go wdrożyć. Dwie silne firmy z Bawarii „wjeżdżają w przyszłość” w innowacyjny sposób, wnosząc istotny wkład w elektryfikację i neutralność klimatyczną w transporcie autokarowym i ciężarowym. Centrum ładowania wyznacza nowy punkt odniesienia dla przyjaznej dla środowiska mobilności w piłce nożnej i uosabia siłę długotrwałego, potężnego i progresywnego partnerstwa – powiedział Michael Diederich, zastępca dyrektora generalnego FC Bayern.
Allianz Arena znajduje się przy skrzyżowaniu autostrady monachijskiej i północnej. Codziennie przejeżdża do 10 000 ciężarówek, co czyni go jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań autostrad w Niemczech. W trzech fazach budowy zostanie zbudowanych łącznie 30 punktów ładowania do 500 autobusów elektrycznych i ciężarówek na zewnątrz Allianz Arena.
– Paryski cel klimatyczny zostanie osiągnięty tylko dzięki spójnej dekarbonizacji flot pojazdów. Już do 2030 roku plan zakłada, że połowa samochodów ciężarowych, które produkujemy co roku, będą elektryczne. Kluczem do tego jest infrastruktura ładowania, dlatego jesteśmy bardzo wdzięczni za nowe pomysły i wspólne projekty, takie jak ten z FC Bayern – tłumaczy Alexander Vlaskamp, dyrektor generalny MAN Truck & Bus
Unia Europejska dąży do 90-procentowej redukcji obecnej emisji CO2 z ciężkich pojazdów użytkowych do 2040 r., a napędy elektryczne dla pojazdów użytkowych są postrzegane jako kluczowy czynnik w walce o bezemisyjny, przyjazny dla klimatu transport. Według szacunków Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) do 2030 r. na głównych trasach transportu dalekobieżnego w Europie potrzebne będzie około 55 000 wysokowydajnych punktów ładowania. Węzeł ładowania uruchomiony przez FC Bayern jest międzynarodowym sztandarowym projektem w zakresie rozwoju sieci ładowania pojazdów użytkowych.
Źródło: fcbayern.com