Geely stawia na samochody elektryczne i bije rekordy sprzedaży w Chinach
Geely Automobile Holdings (Geely Auto), notowana na giełdzie w Hongkongu spółka, której głównym udziałowcem jest Zhejiang Geely Holding Group, opublikowała raport za I półrocze 2022 r. Ujawniła w nim przychody w wysokości 8,4 mld EUR (58,2 mld RMB) i zysk netto w wysokości 0, 17 mld EUR (1,28 mld RMB). W tym czasie trzeci co do wielkości chiński producent wypuścił na rynek kilka nowych modeli elektrycznych.
W pierwszej połowie roku Geely Auto przyspieszyło swoją inteligentną i elektryczną transformację, dokonując znacznego postępu w segmentach rynku premium. Geely Auto odnotowała sprzedaż 613 845 pojazdów w pierwszej połowie 2022 r., plasując się w pierwszej trójce wśród chińskich producentów samochodów. Wśród tej sprzedaży pojazdy zelektryfikowane nowe pojazdy osiągnęły 109 000 sztuk. Stanowi to wzrost o 398% rok do roku i stanowi 17,9% sprzedaży firmy. Firma podkreślając trwającą transformację, zwróciła uwagę , że inwestycje w badania i rozwój w inteligentne i nowe technologie pojazdów zelektryfikowanych wzrosły w pierwszym półroczu o 71,7% do 0,53 mld EUR (3,63 mld RMB).
Dobra sprzedaż nowych elektryków
W pierwszej połowie roku firma z powodzeniem wprowadziła na rynek kilka zelektryfikowanych nowych modeli, w tym Xingyue L Hi-F (HEV) i Emgrand L Hi-P (PHEV) pod marką Geely Auto oraz Geometry E (BEV) pod marką Geometria. Nowe modele elektryczne wyposażone w pakiet innowacji będą nadal oferowane klientom w rozszerzonych wersjach w drugiej połowie 2022 roku.
Od początku 2022 roku firma skupiła się nie tylko na rozbudowie zelektryfikowanej linii produktów, ale także na „poprawie inteligencji rozwiązań w swoich produktach”. W pierwszym półroczu marka Geely Auto zmodernizowała cztery swoje modele z rozproszonej architektury elektronicznej sterowania GEEA1.0 do scentralizowanej architektury elektronicznej domeny GEEA2.0 wraz z obsługą najnowszych mikroukładów samochodowych Qualcomm 8155. Ponadto aktualizacje OTA poprawiły system operacyjny kokpitu marki, upodabniając interfejs do obsługi telefonu komórkowego. Postępy w dziedzinie smart technologii pomogły również poprawić wrażenia z jazdy autonomicznej. Obecnie firma koncentruje się na inteligentnych napędach L2+ i L3.
Ekspansja na rynki zagraniczne
W pierwszej połowie roku ekspansja zagraniczna firmy znacznie przyspieszyła. Sprzedaż eksportowa przekroczyła 88 000 sztuk, co oznacza wzrost o 64% rok do roku i stanowi 14,3% całkowitej sprzedaży firmy. Model elektryczny Geometria C został wyeksportowany do Izraela i szybko stała się najlepiej sprzedającym się pojazdem typu BEV w swoim segmencie. Strategiczny partner firmy w Malezji, Proton, przyspieszył również ekspansję zagraniczną, stając się największym eksporterem pojazdów w Malezji.
Władze Geely przyznają, że globalna ekspansja będzie nadal ważną drogą wzrostu, a firma wyznaczyła sobie cel osiągnięcia 20% swojej całkowitej sprzedaży z rynków zagranicznych do 2025 roku. Marka Geely Auto skoncentruje się na głównych rynkach Bliskiego Wschodu, Azji i Pacyfiku, i Ameryki Łacińskiej. Marka Proton skoncentruje się na rynkach Azji Południowo-Wschodniej, takich jak Tajlandia i Wietnam. Firma będzie nadal rozszerzać swoją obecność w Europie, a także na rynkach Azji i Pacyfiku. Firma będzie również pracować nad eksportem swoich zaawansowanych technologii hybrydowych, elektrycznych i innych nowych technologii związanych z rynkiem e mobilości poprzez inne modele sprzedażowe, takie jak licencjonowanie technologii, subskrypcja lub współpraca z lokalnymi producentami samochodów.
Źródło: geely.com