InPost i GreenWay zbudują własną sieć punktów ładowania elektryków
Ładowarki mają być dostępne przy paczkomatach. Informacją w mediach społecznościowych pochwalił się Rafał Brzoska założyciel i prezes InPosta.
– Drodzy, mam dla Was kolejne świetne informacje! W InPost Group tworzymy ogólnopolską sieć ładowania aut elektrycznych! We współpracy z GreenWay zainstalowaliśmy już ponad 200 stacji ładowania w naszych centrach logistycznych oraz ładowarek DC w pobliżu naszych urządzeń Paczkomat! – napisał Rafał Brzoska.
Rozbudowa sieci ładowarek na terenie własnych oddziałów ma mieć dla firmy szczególne znaczenie ze względu na strategię dekarbonizacji grupy InPost.
– Wierzymy, że nowe technologie i trendy powinny zostać uwzględnione w planach rozwoju miast. Dlatego wraz z GreenWay pracujemy nad wdrażaniem w Polsce ogólnodostępnej sieci tego typu urządzeń sygnowanych logiem InPost i GreenWay – zapowiada Rafał Brzoska.
W ramach strategii dekarbonizacji firma sukcesywnie powiększa też flotę ekologicznych aut dostawczych, a także samochodów frachtowych. Obok kilkuset kurierskich samochodów elektrycznych z logo InPost, które jeżdżą po ulicach polskich miast, do jej portfolio dołączyło teraz 15 nowych ciągników siodłowych z napędem LNG – to kolejny krok w kierunku zmniejszania emisji CO2 w transporcie!
– Liczby mówią same za siebie – w 2022 roku, blisko 30 mln paczek trafiło do adresatów za pośrednictwem auta EV InPost – podkreśla Rafał Brzoska.
InPost to firam, która od lat inwestuje w eko flotę. Obecnie ma ponad 300 elektrycznych Nissanów e-NV200 XL i e-NV 200, a w samym 2021 roku ich liczba zwiększyła się aż o 250 egzemplarzy.
InPost w ramach strategii dekarbonizacji sukcesywnie powiększa też flotę ekologicznych aut dostawczych, a także samochodów frachtowych. Obok kilkuset kurierskich samochodów elektrycznych z logo InPost, które jeżdżą po ulicach polskich miast, do portfolio firmy dołączyło 15 nowych ciągników siodłowych z napędem LNG. To kolejny krok w kierunku zmniejszania emisji CO2 w transporcie. W 2022 roku blisko 30 mln paczek trafiło do adresatów za pośrednictwem auta EV InPost.
Według najnowszych wyliczeń kalkulatora śladu węglowego opublikowanego przez InPost za 2022 rok, ślad węglowy transportu paczek dostarczonych do urządzeń Paczkomat® w porównaniu do dostawy kurierskiej do domu jest niższy nawet o 97% na ostatniej mili. Tak zredukowany wskaźnik emisji w 2022 roku w porównaniu do poprzedniego badania (wówczas ślad węglowy był mniejszy o75%) jest efektem optymalizacji sieci logistycznej i procesów, a także zwiększenia gęstości sieci urządzeń Paczkomat®. Nawet uwzględniając drogę klienta po paczkę, to dostawa do urządzenia Paczkomat® generuje nawet do 93% mniej śladu węglowego niż dostawa kurierska.
Źródło: InPost (Linkedin)