IONIQ 5 z nową baterią 77,4 kWh dostępny od połowy roku w Europie
Zaktualizowany Hyundai IONIQ 5 został wzbogacony o nowy akumulator o pojemności 77,4 kWh. W modelu, który w Europie pojawi się w drugiej połowie roku opcjonalnie dostępne będą cyfrowe lusterka wewnętrzne i zewnętrzne oparte na technologii wideo.
Hyundai Motor udoskonalił swojego popularnego elektryka model IONIQ 5. Zaktualizowany elektryk przede wszystkim będzie wyposażony w nową baterię 77,4 kWh. Ten w pełni elektryczny SUV średniej wielkości dodatkowo będzie oferował szereg nowych funkcji, które zdaniem producenta jeszcze bardziej poprawią wrażenia z jazdy.
IONIQ 5 – pierwszy na dedykowanej platformie
Hyundai wprowadził na rynek IONIQ 5 na całym świecie w lutym 2021 roku. Jest to pierwszy model oparty na pierwszej dedykowanej platformie Hyundai Motor Group, Electric Global Modular Platform (E-GMP). Firma chwali się, że model, który jest popularny wśród klientów w ubiegłym roku zdobył wiele nagród branżowych (w tym prestiżową Niemiecki Samochód Roku).
IONIQ 5 – sukces w 12 miesięcy
– To, że w ciągu 12 miesięcy od premiery model odniósł duży sukces, zarówno pod względem sprzedaży, jak i budowania marki jest istotne także pod wieloma aspektami. Segment SUV – ów staje się coraz bardziej konkurencyjny. Dlatego będziemy oferować ulepszone funkcje, aby bronić naszej pozycji lidera technologii w branży motoryzacyjnej – tłumaczy Andreas-Christoph Hofmann wiceprezes ds. Marketingu i Produktu w Hyundai Motor Europe.
IONIQ 5 – bezpieczniejszy dzięki lusterkom wewnętrznym
Nowy model po raz pierwszy będzie również wyposażony w cyfrowe lusterka wewnętrzne i zewnętrzne oparte na technologii wideo. Cyfrowe lusterko centralne (DCM) optymalizuje widoczność, zapewniając niezakłócony, panoramiczny widok samochodu tyłem do kierunku jazdy. Kamera DCM jest zainstalowana pod tylnym spojlerem IONIQ 5.
IONIQ 5 – po raz pierwszy w Europie
Udoskonalony model będzie również oferował cyfrowe lusterka boczne (DSM). Ta zaawansowana technologia, dostępna już dla modeli IONIQ 5 w wersji koreańskiej, będzie po raz pierwszy dostępna w Europie w pojeździe Hyundai Motor Group. DSM zmniejsza opór powietrza i zapewnia kierowcom wyraźny widok z tyłu, nawet przy złej pogodzie.
Nowa funkcja kondycjonowania akumulatora umożliwi IONIQ 5 automatyczne dostosowanie temperatury akumulatora podczas podróży, aby zapewnić optymalne warunki ładowania po osiągnięciu punktu ładowania. Gwarantuje to lepszą wydajność ładowania w warunkach rzeczywistych w zimnych warunkach otoczenia. Ta funkcja aktywuje się automatycznie, gdy punkt ładowania zostanie wprowadzony do systemu nawigacyjnego pojazdu za pomocą połączonej trasy.
IONIQ 5 – nowe wzornictwo
Funkcja inteligentnych tłumików częstotliwości (SFD) poprawi reakcję zawieszenia przedniej i tylnej osi, zwiększając komfort jazdy. Pod względem wzornictwa zaktualizowany IONIQ 5 będzie oferował nowe opcje kombinacji. Należą do nich niepomalowane czarne zderzaki z czarnymi dodatkami w połączeniu z projekcyjnym oświetleniem LED. Zaktualizowany IONIQ 5 będzie dostępny dla klientów w Europie w drugiej połowie 2022 roku.
źródło: hyundai.news/eu