Pierwsza stacja szybkiego ładowania Cadillaca w Chinach już działa
Chiński supercharger dedykowany dla modelu Lyriq zlokalizowany jest w Szanghaju i oferuje cztery punkty szybkiego ładowania DC. Auto można zamawiać w Chinach od końca listopada. Wersja „lokalna” kosztuje 68 940 USD. Nowy punkt ładowania jest pierwszym z sieci ładowarek jakie producent zaoferuje klientom.
Po wprowadzeniu swojego pierwszego modelu elektrycznego, Lyriq, dostępnego w przedsprzedaży dla chińskich konsumentów pod koniec zeszłego miesiąca, Cadillac zbudował swoją pierwszą stację ładowania w Chinach. To początek budowy przez markę sieci punktów ładowania dla swoich pojazdów.
Nie mają auta, ale już ładują
Pierwsza stacja znajduje się na czwartym parkingu podziemnym Raffles City w Szanghaju. Chociaż dostawy modelu Lyriq jeszcze się nie rozpoczęły, Cadillac już teraz pozwala klientom, którzy zarezerwują model, na bezpłatne ładowanie innych marek pojazdów elektrycznych.
Przypomnijmy, że 17 listopada SAIC Motor, spółka joint venture General Motors i SAIC Group, ogłosiła, że Cadillac Lyriq, pierwszy w pełni elektryczny crossover i flagowy model luksusowej marki GM, jest dostępny w przedsprzedaży przez chińskich konsumentów.
Wersja na Chiny
Pierwsza wersja Cadillaca Lyriq w Chinach to wersja z pojedynczym silnikiem i tylnym napędem Kosztuje 68 940 USD, a do klientów auto ma trafić w połowie 2022 roku. Model bazuje na platformie pojazdu elektrycznego Ultium. Ultium Center, fabryka która „wprowadza pojazdy na tę platformę”, została oddana do użytku 15 października. Zdaniem przedstawicieli SAIC jej uruchomienie znacznie przyspieszy wprowadzenie platformy na rynek chiński.
Cadillac Lyriq który mogą zamawiać klienci w Chinach mierzy 5003/1978/1635 mm i ma rozstaw osi 3094 mm. Model ma zasięg ponad 650 km w warunkach CLTC. Auto może być zasilane szybkim ładowaniem prądem stałym przez cały cykl życia pojazdu. Osiągi to zasięg 96 km w 10 minut.
W USA jednak taniej
W USA przyjmowanie zamówień w przedsprzedaży na model Cadillaca Lyriq 2023 rozpoczęło się już 18 września. Co ciekawe ówczesna cena samochodu w zależności od wariantu rozpoczynała się od 58 795 USD. To nieco mniej niż wcześniej deklarował producent i aż 10 000 mniej niż obecna cena auta dostępnego w Chinach. Model „chiński” dysponuje jednak, przynajmniej na papierze większym zasięgiem. Lyriq w amerykańskiej przedsprzedaży wrześniowej miał deklarowany zasięg do 300 mil (483 km) na pełnym naładowaniu dzięki akumulatorowi Ultium o pojemności 100 kWh.
Źródło: własne, cnevpost.com