SEAT osiąga rekordowe zyski i mocno inwestuje w samochody elektryczne!
SEAT wprowadzi sześć modeli elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Ponadto opracuje nową platformę w Hiszpanii dla pojazdów elektrycznych. Nowe e-smochody mają kosztować około 20 tysięcy euro. To tylko część z inwestycji firmy „elektryki”.
- SEAT osiąga najwyższy w historii zysk po opodatkowaniu na poziomie blisko 300 milionów euro, a jego obroty zbliżają się do 10 miliardów euro, co jest najwyższym wynikiem w historii
- W 2018 r. Firma przeznaczyła ponad 1,2 mld euro na inwestycje i wydatki na badania i rozwój, co stanowi rekordowy wynik
- Nowy CUPRA Formentor będzie produkowany w fabryce SEAT w Martorell
SEAT zaprezentował swoją strategię dotyczącą elektromobilności, która do początku 2021 r. obejmie sześć elektrycznych i hybrydowych modeli. Elektryczna wersja Mii i el-Born będzie pierwszymi dwoma w pełni elektrycznymi modelami marki, podczas gdy Leon i Tarraco nowej generacji będą wyposażone w hybrydową wersję plug-in. Ponadto CUPRA Leon i CUPRA Formentor będą również miały hybrydowy wariant plug-in. Prezes SEAT-a Luca de Meo ogłosił również na dorocznej konferencji medialnej firmy, że CUPRA Formentor, nowy CUV, zostanie zbudowany w fabryce w Martorell.
Po raz pierwszy w historii firmy SEAT opracuje nową modułową platformę samochodową we współpracy z marką Volkswagen. Efektem wdrożenia nowej platformy jest opracowanie niedrogich pojazdów elektrycznych, których podstawowa cena będzie niższa niż 20 000 euro. W tym projekcie w Hiszpanii weźmie udział ponad 300 wysoko wykwalifikowanych inżynierów.
SEAT nowa rola w grupie VW
Podczas prezentacji wyników w siedzibie głównej SEAT-a w Martorell, dyrektor generalny firmy Luca de Meo stwierdził, że „SEAT ma teraz wyraźniejszą rolę w Grupie Volkswagen, a dzięki uzyskanym wynikom zyskaliśmy nową platformę dla pojazdów elektrycznych”. „Po raz pierwszy Centrum Techniczne SEAT-a opracuje platformę, która może być używana przez więcej marek na całym świecie”, dodał de Meo.
Ofensywa elektryczna sięga dalej niż nowe modele, ale także obejmuje strategię mikromobilności, która, jak ogłosił prezes SEAT-a podczas Mobile World Congress, zamierza przewodzić Grupie Volkswagen. Niedawno zaprezentowany samochód koncepcyjny Minimó odgrywa rolę w tej strategii, a elektryczny skuter SEAT eXS, to dwa przykłady miejskich rozwiązań mikromobilności zaproponowanych przez firmę.
Najlepszy rok w historii marki
Według Luca de Meo „2018 był najlepszym rokiem w historii SEAT-a. Po raz pierwszy mamy dobre produkty w odpowiednich i najbardziej dochodowych segmentach, co sprawiło, że w ciągu ostatnich trzech lat staliśmy się jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie. Ofensywa SUV, którą rozpoczęliśmy w 2016 roku, przekroczyła nasze najbardziej optymistyczne oczekiwania i jeden na trzy samochody sprzedane w ubiegłym roku weszła do tej kategorii.
Rozbudowany biznes umożliwił firmie SEAT przyspieszenie programu inwestycyjnego. Tylko w 2018 r. firma przeznaczyła 1 223 mln euro, o 27,1% więcej (2017 r .: 962), na inwestycje i wydatki na badania i rozwój, najwyższą wartość w swojej historii. Z tego, 656 milionów euro przeznaczono wyłącznie na badania i rozwój, co stanowi 41,4% więcej niż w roku poprzednim.
Stabilne finanse kluczem do rozwoju nowych technologii
Holger Kintscher, wiceprezes ds. Finansów, IT i organizacji, podkreślił, że „jak dziś SEAT jest stabilna finansowo i zrównoważona. Dysponujemy dogłębnym programem oszczędnościowym i zasobami pozwalającymi stawić czoła transformacji technologicznej przemysłu motoryzacyjnego. Potrzebujemy tego, aby utrzymać rentowność w przyszłości. ”