Tesla 3 – na piątkę testy bezpieczeństwa. Zarówno w Stanach jak i w Europie
Tesla 3 najlepiej sprzedający się model marki uzyskał maksymalną notę europejskiej skali bezpieczeństwa Euro NCAP. Warto przypomnieć, że Tesla jest liderem sprzedaży „elektryków” zarówno w Europie jak i w Stanach Zjednoczonych.
Koncern pochwalił się, że aż pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP otrzymała Tesla 3. Co warte podkreślenie w każdej z czterech kategorii Tesla 3 otrzymała najwyższe noty. Wcześniej podobne, najwyższe oceny model ten otrzymał w Stanach Zjednoczonych.
W Stanach Zjednoczonych model 3 uzyskał ogólną ocenę 5 gwiazdek od NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), w tym zdobył 5 gwiazdek w każdej kategorii i podkategorii oraz uzyskał najniższe prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń przez jakikolwiek samochód kiedykolwiek oceniony przez amerykański program oceny nowych samochodów! Wracając jednak do Europy.
Tu model właśnie otrzymał ocenę 5 gwiazdek w ramach europejskiego programu oceny nowych samochodów (Euro NCAP).
W każdej z czterech kategorii otrzymała najwyższą ocenę (5 gwiazdek). Oceniano: zdolność samochodu do ochrony dorosłych, dzieci, wrażliwych użytkowników dróg, takich jak rowerzyści i piesi, a także funkcje wspomagające bezpieczeństwo. W tej ostatniej kategorii „Asystent bezpieczeństwa”, w której ocenia się funkcje bezpieczeństwa aktywnego samochodu, w tym jego zdolność do unikania wypadków, łagodzenia obrażeń i uniemożliwiania kierowcom niezamierzonego opuszczania pasa, Model 3 uzyskał najwyższy wynik, jaki Euro NCAP przyznał do tej pory pod protokoły z testów 2018/2019.
Wyniki Euro NCAP pokazują jaki wpływ mają ulepszenia systemu automatycznego hamowania awaryjnego (AEB)
Zostały rozszerzone na wszystkie samochody Model S, Model X i Model 3 zbudowane od października 2016 r. Poprzez aktualizację oprogramowania bezprzewodowego na początku tego roku. Odzwierciedlają one również ważne ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa wprowadzone dzięki nowym funkcjom. Chodzi o: unikanie zjazdu z pasa ruchu, unikanie awaryjnego zjazdu z pasa ruchu oraz warunkowe ograniczenia prędkości w zależności od pory dnia i warunków pogodowych.
Korzyści płynące z aktywnych funkcji bezpieczeństwa, które umożliwiają dane i technologia, to tylko część ulepszeń Tesli
Wyniki Euro NCAP pokazują również, jak ważna jest całkowicie elektryczna architektura i konstrukcja układu napędowego modelu 3, która zapewnia integralność strukturalną pojazdu i chroni pasażerów dzięki wzmocnionej baterii opakowanie, sztywny przedział pasażerski i ogólnie nisko położony środek ciężkości.
Producent zaznacza, że doskonały wynik to efekt ostatnich ulepszeń, nad którymi pracowała Tesla, takimi jak np. system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), unikania opuszczenia pasa ruchu oraz warunkowe ograniczenie prędkości.
Tak szybkie wprowadzanie ulepszeń i innowacyjnych rozwiązań to efekt korzystania m. in z BIG DATA
Firma aby uzyskać zadowalający efekt, musiała przeanalizować ogromne ilości danych od kierowców samochodów Tesli na bieżąco zbieranych przez producenta. Do innych ulepszeń można dodać jeszcze wzmocnioną obudowę baterii oraz sztywny przedział pasażerski.
Model 3 to nasz najtańszy i najpopularniejszy samochód Tesli. Kosztuje około 40 tysięcy dolarów.