Urzędnicy z Warszawy i Madrytu stawiają na elektryki Renault
Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie walczy o jakość powietrza. Zakup trzech Renault ZOE oraz dostawczego Kangoo Z.E. to kolejny krok w kierunku wymiany generującej smog floty na samochody elektryczne. Tym samym urzędnicy stolicy Polski poszli w ślady ich kolegów z Madrytu. Tamtejszy UM w ramach programu poprawy jakości powietrza „Plan A de Calidad del Aire” posiada flotę 62 Renault ZOE.
Warszawski Zarząd Dróg Miejskich poszerzył swoją flotę aut przyjazną środowisku. W tej chwili korzysta już z 9 aut elektrycznych Renault. Przedstawiciele ZDM-u przyznają, że ich celem jest wymiana wyeksploatowanych aut wysokoemisyjnych samochodami z napędem elektrycznym. Instytucja wycofuje się z dofinansowania kosztów paliwa, zachęcając pracowników, którzy nie potrzebują auta do codziennych obowiązków, aby korzystali z komunikacji miejskiej.
Polityka proekologiczna warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich obejmuje nie tylko zakup aut elektrycznych, ale również elektrycznych rowerów.
Zarząd Dróg Miejskich wykorzystuje zakupione auta elektryczne do codziennej pracy, m.in. patrolowania ulic, kontroli oznakowania i oświetlenia. Elektryczne Renault ZOE pozwala przemieszczać się po mieście bez emisji CO2, bez hałasu silnika i bez konieczności zmiany biegów. Obecnie ZOE jest samochodem elektrycznym o największym zasięgu na jednym ładowaniu (300 km w warunkach rzeczywistych). Zasięg Kangoo Z.E. wynosi 270 km w cyklu NEDC, czyli 200 km w rzeczywistych warunkach użytkowania w cyklu dostawczym i jest największym zasięgiem na rynku furgonetek z napędem elektrycznym.
Tymczasem w Madrycie walczą ze smogiem w ramach programu poprawy jakości powietrza „Plan A de Calidad del Aire”. Renault dostarczyło tam Urzędowi Miasta flotę 62 Renault ZOE.
Koncern Renault przekazał madryckiemu ratuszowi partię kolejnych 40 samochodów ZOE, która dołączy do floty już użytkowanej przez miasto. Władze hiszpańskiej stolicy zamówiły samochody w ramach realizacji planu poprawy jakości powietrza „Plan A de Calidad del Aire”, który zakłada wprowadzenie zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska systemu mobilności. Użytkownikiem nowej floty 62 samochodów będzie lokalny wydział środowiska.
W 2018 roku ZOE powróciło na pierwsze miejsce najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Hiszpanii. Łącznie auto znalazło ponad 2 000 nabywców, co zapewniło wzrost sprzedaży o 25% w stosunku do 2017 roku. Udział elektrycznego modelu Renault w tym segmencie rynku osiągnął 30%.
Od debiutu w 2013 roku, model ZOE jest w grupie najchętniej kupowanych w Hiszpanii samochodów zeroemisyjnych. Ogółem po tamtejszych drogach jeździ już ponad 4 000 aut, które nie generują smogu.
ZOE jest też dobrze znany mieszkańcom Madrytu dzięki sukcesowi systemu carsharingowego „Ziti”, z którego tylko w ciągu pierwszego roku funkcjonowania skorzystało ponad 165 000 użytkowników. W 2018 roku ZOE było również najchętniej kupowanym przez przedsiębiorców samochodem elektrycznym, zyskując zaufanie wielkich korporacji i urzędów. Wersja Z.E. 40 posiada akumulator o pojemności 41 kWh, który zapewnia realny zasięg 315 km zgodnie z cyklem WLTP.
źródło: Renault
zdj. materiały prasowe