Volvo podpisuje umowy z Koreańczykami i stawia na akumulatory litowo-jonowe
Volvo Car Group podpisało długoterminowe umowy z wiodącymi producentami akumulatorów CATL i LG Chem z Korei Południowej. Wszystko po to, aby zabezpieczyć dostawy akumulatorów litowo-jonowych w nadchodzącej dekadzie dla modeli Volvo i Polestar nowej generacji.
Umowy obejmują dostawę modułów akumulatorowych dla wszystkich modeli wraz z najnowszym SPA2 oraz istniejących modułowych platform pojazdów CMA. Powzięte zobowiązania mają stanowić ważny krok w kierunku realizacji ambitnej strategii elektryfikacyjnej Volvo Cars.
Warto przypomnieć, że w 2017 r. Volvo Cars przedstawiło założenia w myśl których, wszystkie nowe samochody Volvo wprowadzone na rynek od 2019 r. dostępne będą w wersji zelektryfikowanej. Od tego czasu firma wzmocniła tę strategię, deklarując, że w pełni elektryczne samochody do 2025 r. stanowić będą 50% jej globalnej sprzedaży.
– Przyszłość Volvo Cars jest elektryczna i jesteśmy mocno zaangażowani w wychodzenie poza silnik spalinowy – powiedział Håkan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Cars. – Dzisiejsze umowy z CATL i LG Chem pokazują, w jaki sposób osiągniemy nasze ambitne cele w zakresie elektryfikacji.
CATL z Chin i LG Chem z Korei Południowej są renomowanymi producentami akumulatorów, z których oba mają długą i udaną historię dostaw akumulatorów litowo-jonowych dla światowego przemysłu motoryzacyjnego. Spełniają one surowe wytyczne Volvo Cars dotyczące zaopatrzenia w zakresie wiodącej technologii, odpowiedzialnych łańcuchów dostaw i konkurencyjnych modeli finansowych.
– Dzięki umowie skutecznie zabezpieczyliśmy nasze przedsięwzięcia pod kontem zasilania bateryjnego na nadchodzącą dekadę – powiedziała Martina Buchhauser, wiceprezes ds. Zamówień w Volvo Cars. – Dysponując dwoma dostawcami w każdym regionie, zapewniamy również elastyczność w naszym łańcuchu dostaw.
Pierwsza linia montażowa akumulatorów Volvo Cars jest obecnie w budowie w zakładzie produkcyjnym w Ghent w Belgii. Zostanie on sfinalizowany do końca tego roku, a pierwsze w pełni elektryczne Volvo, które ma powstać w Gandawie, to wielokrotnie nagradzany mały SUV XC40. Już teraz produkowane są tam hybrydowe wersje XC40 typu plug-in.
Kompaktowa architektura modułowa (CMA) stanowi obecnie podstawę XC40, a także w pełni elektrycznego fastbacku Polestar 2 i kilku modeli sprzedawanych przez LYNK & CO, siostrzaną markę Volvo, której jest współwłaścicielem z Geely. Od tego roku wszystkie trzy modele będą budowane na jednej linii produkcyjnej w zakładzie produkcyjnym Volvo w Luqiao w Chinach.
Wdrażana właśnie architektura SPA2 to kolejna generacja opracowanej przez Volvo Scalable Product Architecture (SPA). Zostanie uruchomiona na początku przyszłej dekady. SPA jest jedną z najbardziej zaawansowanych platform samochodowych w przemyśle motoryzacyjnym i obecnie stanowi podstawę wszystkich modeli Volvo z serii 90 i 60. Pierwsze Volvo, które zostanie wprowadzone na rynek SPA2, będzie następną generacją dużego SUV-a XC90.
Na początku roku Volvo Cars zaprezentowało szereg ulepszonych i nowo opracowanych opcji zelektryfikowanego układu napędowego, które będą dostępne w całej gamie modeli. Zmodernizowano istniejące hybrydowe zespoły napędowe T8 i T6 Twin Engine z opcjami wtyczek, które są teraz dostępne w każdym produkowanym modelu.
źródło: Volvo
zdjecia: materiały prasowe Volvo