Wielka Brytania: jedno na sześć rejestrowanych aut jest nieskoemisyjne
Jeśli chodzi o rejestrację nowych samochodów to brytyjski rynek wzrósł w lutym o 26,2%, (siódmy miesiąc z rzędu wzrostu). Znacząco rośnie sprzedaż aut elektrycznych, które zanotowały wzrost o 18,2%. Zdaniem ekspertów prawie pół miliona (488 000) PHEV i BEV pojawi się na brytyjskich drogach do końca 2023 roku.
Jak wynika z najnowszych danych Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) rejestracje nowych samochodów w Wielkiej Brytanii wzrosły w lutym o 26,2% (zarejestrowano 74 441 nowych aut). W ubiegłym miesiącu odnotowano wzrosty niemal na całym rynku, przy czym dostawy do prywatnych nabywców wzrosły o 5,8%, a do dużych flot o 46,2%.
Hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) odnotowały najbardziej znaczący wzrost ze wszystkich rodzajów paliw (o 40,0%), następne były auta napędzane benzyną (wzrost o 35,8% z udziałem w rynku 56,9%), podczas gdy rejestracje silników wysokoprężnych spadły o 7,0%. Pojazdy o zerowej emisji kontynuowały tendencję wzrostową, przy czym hybrydy plug-in (PHEV) wzrosły o 1,0%, a pojazdy elektryczne z akumulatorami (BEV) odnotowały kolejny dobry miesiąc, ( wzrost o 18,2%), co stanowi jedną na sześć nowych rejestracji samochodów w Wielkiej Brytanii.
Łącznie samochody z napędem elektrycznym stanowiły prawie jedną czwartą (22,8%) wszystkich rejestracji w miesiącu. Oczekuje się, że prawie pół miliona (488 000) PHEV i BEV pojawi się na brytyjskich drogach do końca 2023 r. To skutek zarówno działań rządowych jak i coraz szerszej gamy pojazdów, które mają do dyspozycji potencjalni nabywcy w Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że producenci wprowadzają na rynek ponad 40 nowych modeli z napędem elektrycznym rocznie.
Zdaniem obserwatorów rynek samochodowy z napędem alternatywnym w Wielkiej Brytanii czeka rok dwucyfrowego wzrostu. Dlatego ważna jest wysokość wsparcia z budżetu państwa. Powinno ono m. in. obejmować długoterminowy plan inwestycji w punkty ładowania oraz dostosowanie podatku VAT od opłat publicznych do zużycia energii w gospodarstwach domowych.
– Po siedmiu miesiącach wzrostu nie jest zaskoczeniem, że brytyjski sektor motoryzacyjny patrzy w przyszłość z rosnącą pewnością siebie. Ważne jest jednak, aby rząd wykorzystał każdą okazję, aby wesprzeć rynek, który odgrywa znaczącą rolę w brytyjskiej gospodarce i ambicjach zerowych netto. Nowy budżet musi zapewnić środki, które napędzają to przejście, zwiększając przystępność cenową i łatwość ładowania dla wszystkich – powiedział Mike Hawes, dyrektor generalny SMMT.
Źródło: smmt.co.uk
zdj. pixabay