Grupa E-Mobility i dwa elektryczne samochody ciężarowe Daimler Trucks
Daimler Trucks tworzy globalną jednostkę organizacyjną o nazwie E-Mobility Group. Jednocześnie prezentuje dwa elektryczne samochody ciężarowe przeznaczone na rynek Stanów Zjednoczonych
- W nowym dziale E-Mobility Group (EMG) Daimler Trucks zgromadzi swój globalny know-how w dziedzinie napędów elektrycznych dla pojazdów użytkowych
- Prezentacja w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych: ciężkiego Freightlinera eCascadia oraz średniociężkiego Freightlinera eM2
- Innowacyjna flota 30 pojazdów elektrycznych dostępna w USA dla pierwszych klientów jeszcze w 2018 roku; produkcja seryjna planowana od roku 2021
Daimler Trucks powołuje do życia globalną jednostkę organizacyjną zajmującą się e-mobilnością i tworzy dla niej nową funkcję kierowniczą. Ponadto na czerwcowej wystawie Capital Market & Technology Days w USA wiodący producent elektrycznych ciężarówek i autobusów przedstawił dwa nowe samochody ciężarowe z napędem wyłącznie elektrycznym, skonstruowane przez swą amerykańską spółkę córkę Freightliner.
Największy na świecie producent pojazdów użytkowych zaprezentował w Portland (Oregon) Freightlinera eCascadia ‒ ciężką elektryczną ciężarówkę do transportu dalekobieżnego (DMC >15 t). Segment średniociężki (DMC od 9 do 12 t) obsłuży w pełni elektryczny wariant Freightlinera eM2 106. Daimler Trucks North America (DTNA) planuje przekazanie w ciągu tego roku pierwszym klientom w Stanach Zjednoczonych innowacyjnej floty ok. 30 samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Podobnie jak w przypadku lekkiej, w pełni elektrycznej ciężarówki FUSO eCanter oraz średniociężkiego Mercedesa eActrosa, Daimler Trucks ma na celu zdobycie we współpracy z klientami kolejnych doświadczeń w zakresie maksymalnie wydajnej eksploatacji elektrycznych ciężarówek w codziennym transporcie drogowym.
Także autobus
Już dzisiaj Daimler Trucks & Buses oferuje najszersze na świecie portfolio w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych, na które składają się obie e-ciężarówki Freightliner, Mercedes-Benz eActros, FUSO eCanter oraz autobus miejski Mercedes-Benz Citaro z napędem wyłącznie elektrycznymi autobus szkolny Thomas Built Saf-T Liner C2 Jouley.
Martin Daum, w zarządzie koncernu Daimler odpowiedzialny za samochody ciężarowe i autobusy mówi: Jako lider na światowym rynku samochodów ciężarowych, chcemy tę samą pozycję zająć w obszarze elektrycznych ciężarówek i autobusów. Bardzo wcześnie rozpoczęliśmy działania w tym kierunku i naszym celem jest kreowanie wzorców w każdym istotnym segmencie. Tworząc nową globalną jednostkę organizacyjną E-Mobility Group, maksymalizujemy efektywność swoich inwestycji w tę strategiczną i kluczową technologię. W ten sposób będziemy mogli zaoferować naszym klientom najlepsze rozwiązania ‒ zarówno akumulatory, jak i systemy ładowania czy systemy zarządzania energią.
W nowej jednostce organizacyjnej E-Mobility Group Daimler Trucks zgromadzi swój globalny know-how w dziedzinie napędów elektrycznych Daimler Trucks & Buses dostrzega w e-mobilności pojazdów użytkowych czynnik decydujący o zajęciu roli lidera innowacyjności w branży transportowej, na jej drodze ku bezemisyjnej przyszłości. Celem jest przy tym uczynienie e-mobilności opłacalną zarówno dla klienta, jak i dla producenta.
E-Mobility Group (EMG) zdefiniuje strategię w zakresie podzespołów elektrycznych oraz kompletnych e-samochodów dla wszystkich marek i segmentów, a także opracuje globalną jednolitą architekturę, analogiczną do światowej strategii platformowej dla konwencjonalnych silników i podzespołów napędowych. EMG jest zorganizowana globalnie, a jej pracownicy prowadzą kompleksowe działania w różnych lokalizacjach światowej sieci naszego przedsiębiorstwa, między innymi w Portland (USA), Stuttgarcie (Niemcy) i Kawasaki (Japonia). Gesa Reimelt, która aktualnie kieruje działem projektów produktowych Mercedes-Benz Powertrain & eDrive w segmencie samochodów osobowych, 1-go lipca 2018 r. obejmie kierownictwo tej nowej, operującej na całym świecie jednostki organizacyjnej Daimler Trucks & Buses. Pełniąc swą funkcję, będzie podlegała dr. Frankowi Reintjesowi, szefowi Global Powertrain & Manufacturing Engineering w Daimler Trucks.
– Przewidujemy wzrost popytu na elektryczne samochody ciężarowe i autobusy. Potwierdzają to również nasi klienci. Tylko będąc liderem zarówno w dziedzinie napędów konwencjonalnych, jak i napędów elektrycznych, można zaoferować ekonomiczne i przekonujące technicznie rozwiązania. W segmencie napędów konwencjonalnych już od dawna korzystamy z naszej globalnej strategii platformowej. Takie rozwiązanie przyjmiemy również w obszarze e-mobilności. W tym celu tworzymy E-Mobility Group, w której nasi eksperci, pełniący wszelkie funkcje na całym świecie, wspólnie pracują nad najlepszymi napędami elektrycznymi – stwierdza dr Frank Reintjes, który w zarządzie Daimler Trucks & Buses odpowiada za dział Global Powertrain and Manufacturing Engineering.
Freightliner eCascadia i eM2 dla strefy NAFTA
Freightliner eCascadia bazuje na Cascadii, najpopularniejszej ciężarówce do ciężkiego transportu dalekobieżnego (Class 8) na rynku północnoamerykańskim. Pod jego długą maską, charakterystyczną dla amerykańskich trucków, szumi niemal bezgłośnie 730 koni mechanicznych. Akumulatory zasilają napęd energią 550 kWh, wystarczającą do osiągania zasięgu nawet 400 km (250 mil). W ciągu 90 minut można je naładować w 80 procentach – aby pokonać kolejne 320 km (200 mil).
Freightliner eM2 106 jest przeznaczony do lokalnego transportu dystrybucyjnego oraz dostaw „ostatniej mili”. Akumulatory nowej elektrycznej wersji pojazdu zasilają napęd energią 325 kWh, zapewniając moc do 480 KM. Zasięg eM2 wynosi ok. 370 km (230 mil). Akumulatory tego pojazdu można naładować do poziomu 80 procent w ciągu godziny, co da zasięg ok. 300 km (184 mil).
Dr Frank Reintjes dodaje: Chcemy, aby nasi klienci odnosili większe sukcesy dzięki naszym samochodom ciężarowym i autobusom. Dotyczy to zarówno ciężarówek elektrycznych, jak i konwencjonalnych napędów. Dlatego zaprojektowaliśmy Freightlinery eCascadia i eM2 według konkretnych życzeń naszych klientów tu w Stanach Zjednoczonych. Jako niekwestionowany lider rynkowy w Ameryce Północnej wiemy, że popularność na rynku zyskują wyłącznie te samochody ciężarowe i autobusy, które w pełni odpowiadają na potrzeby przewoźników.
Jeszcze w tym roku ok. 30 sztuk wspomnianych dwóch modeli trafi do pierwszych klientów w USA. Dzięki tej innowacyjnej flocie, współpracując z klientami w codziennych operacjach przewozowych, DTNA sprawdzi kolejne możliwości zastosowania, aby w procesie dalszego rozwoju napędów elektrycznych móc jeszcze lepiej reagować na potrzeby klientów.
zdj. materiały prasowe